Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Medische Wetenschappen Organisatie SCOPE - expertisecentrum voor persoonlijke ontwikkeling Onderzoek
University Medical Center Groningen

Welzijn

Student well-being in times of COVID-19. Validation of predictors within the university learning environment

Onderzoekers: Lisa Kiltz & Miranda Trippenzee

Since March 2020, measures surrounding COVID-19 pandemic have resulted in emergency remote teaching with, among others, fewer opportunities for interpersonal contact (Burns et al., 2020). This has caused changes in the learning environment and students' functioning in the academic system, which may likely lead to changes within their well-being. The current study aims to map student well-being in times of COVID-19, identifying both individual factors and structural factors in the learning environment. Previous research has identified several individual factors that may influence student well-being in times of COVID-19. Amongst those are tolerance to uncertainty, resilience (growth), self-compassion, and attention regulation. In addition to these three individual factors, various factors within the learning environment may influence students' well-being. A sense of autonomy, competence and relatedness- as described within the Self-Determination Theory - play a central role in students' well-being. However, in times of social distancing and online education, it seems essential to investigate the potential of an adjusted learning environment to further fulfill students’ needs. That is why we are aiming to investigate these factors as potential predictors for student well-being, operationalised as positive and negative affect as well as life satisfaction.

Voor meer informatie en onderzoeksoutput, zie ResearchGate.

Het eerste paper van dit project is gepubliceerd in European Journal of Psychology of Education in Open Access. Lees het artikel hier.

Wellbeing and performance @ the University of Groningen

Onderzoeker: Piermarco Consiglio

Een omvangrijke hoeveelheid studies heeft aangetoond dat zowel academisch personeel als universiteitsstudenten een laag welzijnsniveau ervaren. Mijn PhD-project heeft tot doel nieuwe manieren te vinden om welzijn te beoordelen, te onderzoeken wat leidt tot een laag welzijnsniveau en manieren te vinden om dit te bevorderen. Als eerste stap werken mijn onderzoeksgroep en ik aan de validatie van een nieuw instrument om burn-out van universiteitsstudenten te meten. Dit is vooral belangrijk omdat eerdere vragenlijsten veel tekortkomingen aan het licht brachten. De inzichten die dit project oplevert, zullen bijdragen aan het verder ontwikkelen van de huidige kennis over het welzijn van wetenschappelijk personeel en studenten in het hoger onderwijs.

Begeleiders: prof.dr. Joke Fleer (afdeling Gezondheidswetenschappen, Universitair Medisch Centrum Groningen), dr. Ellen Jansen (Afdeling Lerarenopleiding - Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen), dr. Marjon Fokkens (Afdeling Lerarenopleiding - Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen).

Piermarco Consiglio
Piermarco Consiglio
Laatst gewijzigd:06 maart 2023 09:35
View this page in: English