Javascript must be enabled for the correct page display
Skip to Content
Skip to Navigation
Rijksuniversiteit Groningen
founded in 1614 - top 100 university
Sluiten
Menu en zoeken
Contact
My University
Student Portal
Nederlands
English
Zoekpagina
Zoeken
Zoeken
Zoeken
Home
Onderwijs
Onderwijs
Aanmelden, inschrijven en collegegeld
Bachelor
Master
Exchange
Promotietrajecten
Summer / Winter schools
Kennis en leren
Contactinformatie
Onderzoek
Onderzoek
Onderzoeksthema's
Onderzoekscentra en -instituten
Promotietrajecten
Vind onderzoek en wetenschappers
Podcasts
Onderzoeksvideo's
Open Science
Research Support Portal
Bibliotheek
Maatschappij/bedrijven
Maatschappij/bedrijven
Kennis en leren
Samen onderzoek doen
Jong talent
Schools voor Wetenschap & Samenleving
Smart Buildings
Alumni
Alumni
Terugblik Alumnidag 2024
Voor alumni
Over alumni
Magazines en nieuwsbrieven
Steun onderzoek en onderwijs
Wijziging doorgeven
Contact
Nieuws
Magazine
Nieuws doorzoeken
Actueel
Over ons
Over ons
Actueel
Profiel
Beleid en strategie
Organisatie
Werken bij de RUG
Contact en praktische zaken
Zoeken
Over ons
Praktische zaken
Waar vindt u ons
drs. M. (Moniek) Vis
HOME
Onderwijs
Onderzoek
Maatschappij/bedrijven
Alumni
Nieuws
Over ons
drs. M. (Moniek) Vis
Profiel
Onderzoek
Projecten
Contact
My University
Student Portal
Nederlands
English
drs. M. (Moniek) Vis
PhD student
Faculteit der Letteren
Telefoon:
050 36 35856
E-mail:
moniek.vis rug.nl
Research Portal
Publicaties
Publicaties
Genredidactiek: Nut en noodzaak van genrekennis en -bewustzijn in het lees- en schrijfonderwijs
Vis, M.
,
de Glopper, K.
&
Stukker, N.
,
2023
,
Vaardig met vakinhoud : Handboek vakdidactiek Nederlands.
Dera, J., Gubbels, J., van der Loo, J. & van Rijt, J. (uitgave). Bussum:
Uitgeverij Coutinho
,
blz. 93-103
11 blz.
Onderzoeksoutput
›
De effecten van genregericht samenhangend lees- en schrijfonderwijs op de leesvaardigheid van havo 4-leerlingen
Vis, M.
,
23-apr.-2021
.
Onderzoeksoutput
›
Samenhangend lees- en schrijfonderwijs in het schoolvak Nederlands: Een bespreking van onderzoek naar effecten en didactiek van samenhangend lees- en schrijfonderwijs in het voortgezet onderwijs
Vis, M.
, van Gelderen, A.,
de Glopper, C.
& van Kruiningen, J.,
2021
,
In:
Pedagogische Studiën.
98
,
1
,
blz. 94-111
18 blz.
Onderzoeksoutput
›
peer review
The effects of a genre-based pedagogy that exploits connections between reading and writing
Vis, M.
,
10-aug.-2019
.
Onderzoeksoutput
›
Lees meer
Alle (4) publicaties
Bekijk volledig onderzoeksprofiel
Volg de RUG
facebook
twitter
linkedin
rss
instagram
youtube
Functioneel
Biedt de basisfuncties en maakt gebruik van geanonimiseerde cookies.
Standaard
Biedt de optimale werking en maakt gebruik van onder andere videocookies.
Volledig
Biedt gepersonaliserde content en maakt gebruik van marketingcookies.
Stel je cookievoorkeur in. Lees onze
privacy
en
cookie disclaimer
voor meer informatie.