Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Praktische zaken Waar vindt u ons prof. dr. K. (Klaas) van Veen

Publicaties

More than mundane matters: An exploration of how schools organize professional learning teams

The importance of an explicit, shared school vision for teacher commitment

De relatie tussen een uitgesproken schoolvisie en schoolcultuur als professionele leergemeenschap

'Deze school is de mooiste op aarde': Kansenongelijkheid in het voortgezet onderwijs in Noord-Oost Groningen

Pre-service teacher research: a way to future-proof teachers?

Relationships in distributed leadership, inquiry-based working, and realizing educational change in Dutch primary education: teachers’ and their school leader’s perceptions

Sustaining data use professional learning communities in schools: The role of leadership practices

Teacher learning as workplace learning

Development of an Inquiry Stance? Perceptions of Preservice Teachers and Teacher Educators Toward Preservice Teacher Inquiry in Dutch Primary Teacher Education

Key actors leading knowledge brokerage for sustainable school improvement with PLCs: Who brokers what?

Lees meer

Pers/media

Wiersma's beleid was als zijn opvliegende karakter

Lerarentekort vergt een makeover van het werk van leraren’

Klaas van Veen volgt Erik Vredeveld als bestuursvoorzitter VCOG

School heeft geen geld voor voldoende leraren, laat staan voor 'de leraar op één

Geslaagd symposium Opleidingsschool Ommelanden

Leerachterstanden los je niet op met €8,5 miljard

Studenten RUG gaan middelbare scholieren helpen bij voorbereiding examens

Studenten RUG en NHL Stenden helpen middelbare scholen bij voorbereiding op examens

Lees meer