Skip to ContentSkip to Navigation
University of Groningenfounded in 1614  -  top 100 university
About us Practical matters How to find us dr. J. (John) Exalto

dr. J. (John) Exalto

assistant professor theory and history of education

Publications

Ali en Antje: de ongehuwde moeder op de ASCA

A Philosopher on the Streets: Monuments and Memorials to Jan Amos Comenius (1592-1670) in the Netherlands, 1892-1992

“Educating children to follow the voice of their conscience”–a comparative study of the Dutch educationalists Philipp Abraham Kohnstamm (1875–1951) and Martinus Jan Langeveld (1905–1989) within the context of early twentieth-century Europe

Globalistisch ethos in Bilthoven. Het internationalisme van Kees Boeke (1884-1966)

Masked potentials, hidden struggles?: A scoping review of twice-exceptional individuals’ transition to employment

Ten dis geleid: avondmaalsmystiek in de bevindelijke traditie

Transformatie als kernfunctie van onderwijs

Tussen bevoogding en bevrijding: de Hendrik Pierson Vereniging en de ongehuwde moederzorg (1945-1975)

Voogdijvereniging Tot Steun en haar betrokkenheid bij ongehuwde moeders en hun kinderen (1945-1978)

Bridge between Tradition and Situation: Titus M. Gilhuis and the Changes in Confessional Schooling in the Netherlands, 1945-1985

Press/media

Geertje Kindermans, ‘Het geheugen van de psychologie’, De Psycholoog 79(5) (2025) 1-6

Podcast Comeniuswandeling door Naarden: een held in beelden geëerd

Florence, the European Network of the Houses of Illustrious Characters presented

Presentata a Firenze la Rete Europea della Case dei Personaggi Illustri

Namen van refoscholen: predikanten uitermate populair, vrouwen een stuk minder