Javascript must be enabled for the correct page display
Skip to Content
Skip to Navigation
Rijksuniversiteit Groningen
founded in 1614 - top 100 university
Sluiten
Menu en zoeken
Contact
My University
Student Portal
Nederlands
English
Zoekpagina
Zoeken
Zoeken
Zoeken
Home
Onderwijs
Onderwijs
Aanmelden, inschrijven en collegegeld
Bachelor
Master
Exchange
Promotietrajecten
Summer / Winter schools
Kennis en leren
Contact
Onderzoek
Onderzoek
Onderzoeksthema's
Onderzoekscentra en -instituten
Promotietrajecten
Vind onderzoek en wetenschappers
Podcasts
Onderzoeksvideo's
Open Science
Research Support Portal
Bibliotheek
Maatschappij/bedrijven
Maatschappij/bedrijven
Kennis en leren
Samenwerken met de RUG
Jong talent
Schools voor Wetenschap & Samenleving
Alumni
Alumni
Terugblik Alumnidag 2024
Voor alumni
Over alumni
Magazines en nieuwsbrieven
Steun onderzoek en onderwijs
Wijziging doorgeven
Contact
Nieuws
Magazine
Nieuws doorzoeken
Actueel
Over ons
Over ons
Actueel
Profiel
Beleid en strategie
Organisatie
Werken bij de RUG
Contact en praktische zaken
Zoeken
Over ons
Praktische zaken
Waar vindt u ons
I. (Iris) Uffen, MSc
HOME
Onderwijs
Onderzoek
Maatschappij/bedrijven
Alumni
Nieuws
Over ons
I. (Iris) Uffen, MSc
Profiel
Onderzoek
Curriculum vitae
Projecten
Contact
My University
Student Portal
Nederlands
English
I. (Iris) Uffen, MSc
PhD-student
Faculteit Gedrags- & Maatschappijwetenschappen
Telefoon:
050 36 34492
E-mail:
i.uffen rug.nl
ORCID
Research Portal
Publicaties
Publicaties
Understanding teacher learning in lesson study through a cultural–historical activity theory lens
Uffen, I.
,
de Vries, S.
, Goei, S. L.,
van Veen, K.
& Verhoef, N.,
nov.-2022
,
In:
Teaching and Teacher Education.
119
,
13 blz.
, 103831.
Onderzoeksoutput
›
›
peer review
Facilitating a lesson study team to adopt an inquiry stance
de Vries, S.
&
Uffen, I.
,
2021
,
Stepping up Lesson Study: An educator's guide to deeper learning.
Murata, A. & Lee, C.K.-E. (uitgave).
1 uitgave
Routledge, Taylor and Francis group
,
blz. 94-106
12 blz.
(WALS-Routledge Lesson Study Series).
Onderzoeksoutput
›
A training for Lesson Study facilitators: Enhancing collaboration and inquiry-oriented teaching by implementing Lesson Study as an organizational routine in Dutch schools
de Vries, S.
,
Uffen, I.
,
Haze, Z.
&
Tuenter, S.
,
24-nov.-2018
.
Onderzoeksoutput
›
Begeleiden Lesson Study-team: loslaten of sturen?
van Harskamp, S.,
Uffen, I.
&
de Vries, S.
,
8-mei-2018
.
Onderzoeksoutput
›
Facilitating in-depth teacher talk on pupil voices
Uffen, I.
,
de Vries, S.
, Goei, S. L.,
van Veen, K.
& Verhoef, N.,
25-nov.-2018
.
Onderzoeksoutput
›
Faciliteren van een onderzoekende houding bij Lesson Study-teams
de Vries, S.
&
Uffen, I.
,
1-dec.-2018
,
In:
Tijdschrift voor Begeleidingskunde.
7
,
4
,
blz. 36-44
9 blz.
Onderzoeksoutput
›
Het oog van de meester: Lesobservaties om de lespraktijk te verbeteren
Deinum, J. F.
,
Uffen, I.
&
van de Grift, W.
,
30-mrt.-2018
,
Rijksuniversiteit Groningen
.
23 blz.
Onderzoeksoutput
›
Hoe Lesson Study-begeleiders professionele dialoog in teams stimuleren: Een exploratieve studie
Uffen, I.
,
de Vries, S.
, Goei, S. L., Verhoef, N. &
van Veen, K.
,
12-jun.-2018
.
Onderzoeksoutput
›
Are internal and external observers equally suitable to perform classroom observations?
Uffen, I.
,
van de Grift, W.
,
Deinum, J.
&
van der Lans, R.
,
23-aug.-2017
.
Onderzoeksoutput
›
Exploring facilitators’ moves and teachers’ interactions during post-research lesson conversations
Uffen, I.
,
de Vries, S.
, Goei, S. L.,
van Veen, K.
& Verhoef, N.,
25-nov.-2017
.
Onderzoeksoutput
›
Lees meer
Sluiten
Alle (15) publicaties
Bekijk volledig onderzoeksprofiel
Volg de RUG
facebook
linkedin
rss
instagram
youtube
Functioneel
Biedt de basisfuncties en maakt gebruik van geanonimiseerde cookies.
Standaard
Biedt de optimale werking en maakt gebruik van onder andere videocookies.
Volledig
Biedt gepersonaliserde content en maakt gebruik van marketingcookies.
Stel je cookievoorkeur in. Lees onze
privacy
en
cookie disclaimer
voor meer informatie.