Skip to ContentSkip to Navigation
About us Practical matters How to find us prof. dr. D. (Dick) de Waard

Publications

Acceptability of connected automated vehicles: Attributes, perceived behavioural control, and perceived adoption norm

Comparing first- and third-person perspective in a driving simulator

Do electric bicycles cause an increased injury risk compared to conventional bicycles? The potential impact of data visualisations and corresponding conclusions

Post-Covid fatigue: Reduced Quality of Life Associated with Clinically Relevant Fatigue in Mild Disease Courses

Older and Younger Cyclists: Exploring the relationship between neuropsychological task performance and inner-city cycling behaviour

Predicting Damage Incidents, Fines, and Fuel Consumption from Truck Driver Data: A Study from the Netherlands

Proceedings of the Human Factors and Ergonomics Society Europe Chapter 2023 Annual Conference

Repeated conditionally automated driving on the road: How do drivers leave the loop over time?

The use of monitoring and feedback devices in driving: An assessment of acceptability and its key determinants

Veiligheid E-fiets in interactie met andere weggebruikers

Read more

Press/media

Nieuwe flitspaal beloont automobilist én maakt buurten veiliger

Schelden in het verkeer, waarom doen we dat zo graag?

Flitspaal, drempel, brug of tunnel: hoe kan gevaarlijke Biltse Rading veiliger na dodelijk ongeluk?

Hoe voorkom je dat je een hork wordt achter het stuur?

Weer een ongeluk met een spookrijder: 'Het kan iedereen overkomen'

Wie rechts van de fiets loopt, stuit op onbegrip en ongemak. Maar waarom?

Alle fietspaaltjes weghalen in Groningen en Drenthe? 'Dat kan niet', zegt RUG-onderzoeker

En wéér rijdt iemand door na een dodelijk verkeersongeval – waarom nou toch?

Verkeersveiligheidscampagne leidt tot meer ongevallen

Read more