Skip to ContentSkip to Navigation
About us Practical matters How to find us prof. dr. A.E.M.G. (Alexander) Minnaert

prof. dr. A.E.M.G. (Alexander) Minnaert

Professor Inclusion and Special Needs Education & Clinical Educational Sciences / Research project leader Learning and educational problems
Profile picture of prof. dr. A.E.M.G. (Alexander) Minnaert
Telephone:
+31 50 36 36566 (Secretariat Special Needs Education and Youth Care)
E-mail:
a.e.m.g.minnaert rug.nl

Publications

Differentiaaldiagnostiek bij hoogbegaafdheid en een DSM-classificatie: Onmogelijk en ongeschikt

Drie op een rij?: Een handelings-, interventie- of innovatieplan is stap één, de implementatie ervan is stap twee, het effect van het plan is pas stap drie.

Dubbel-bijzonder implementeren kun je leren: Belangrijke inzichten voor scholen die zich willen professionaliseren

Explaining teachers’ behavioural intentions towards differentiated instruction for inclusion: using the theory of planned behavior and the self-determination theory

How do they see themselves?: The self-concept of students with intellectual or behavioural disabilities in special education

Interactions between teachers and students with autism spectrum disorder in mainstream secondary education: Fundamental, yet under-researched

In Tune? Multimodal Mother-Child Interpersonal Coordination During Early Childhood

Seeing myself through the eyes of my peers: Explaining the self-concept of students with and without special educational needs through acceptance and friendship

The Relationship Between Basic Psychological Need Satisfaction and Intrinsic Motivation: The Role of Individual Differences and Special Educational Needs

The relationship between motor performance and executive functioning in early childhood: A systematic review on motor demands embedded within executive function tasks

Read more

Press/media

Een positieve kijk op hoogbegaafdheid: dubbel bijzondere kinderen

Hoogbegaafd en een ontwikkelingsstoornis: “Geen twee dubbel bijzondere kinderen zijn hetzelfde”

Dubbel bijzonder: Hoogbegaafdheid en een ontwikkelingsstoornis

Passend onderwijs voor hoogbegaafde kinderen

De Stelling - Hoogbegaafdheid zien als handicap is eerder een stap terug dan een stap vooruit.

Geen structuur, geen motivatie: Studeren tijdens crisis is lastig

Onderzoek de school in #2: Alexander Minnaert over dubbelbijzondere leerlingen

Hoogleraar orthopedagogiek kritisch op overdrachtsformulier peuters gemeente Meppel - Drenthe nu (RTV Drenthe)

Jeugdhulp en onderwijs werken aan relatie

Read more