Skip to ContentSkip to Navigation
About us Practical matters How to find us prof. dr. A.E.M.G. (Alexander) Minnaert

prof. dr. A.E.M.G. (Alexander) Minnaert

Professor Inclusion and Special Needs Education & Clinical Educational Sciences / Research project leader Learning and educational problems
Profile picture of prof. dr. A.E.M.G. (Alexander) Minnaert
Telephone:
+31 50 36 36566 (Secretariat Special Needs Education and Youth Care)
E-mail:
a.e.m.g.minnaert rug.nl

Publications

An epistemological shift forward: The methodological zone of proximal research on motivation and emotion in learning and teaching

An experience sampling study on the links between daily teacher self-efficacy, need-supportive teaching and student intrinsic motivation

Applying Erikson’s theory of psychosocial development to understand autonomy development in children and youths with deafblindness: a systematic literature review

Changes in need-supportive teaching over the course of one school year: differences between students with special educational needs and typically developing students

Differentiation and students with special educational needs: teachers’ intentions and classroom interactions

Dubbel bijzondere leerlingen: Balanceren tussen talent en uitdaging

Een soepele overgang: Overgang van de voorschoolse periode naar de basisschool voor kinderen met speciale onderwijsbehoeftes

En/countering the doings of standards in early childhood education: drawing on Actor-Network Theory to trace enactments of and resistances to emerging sociomaterial policy assemblages

Explaining teachers’ behavioural intentions towards differentiated instruction for inclusion: using the theory of planned behavior and the self-determination theory

Needs-based assessment of twice-exceptional gifted students: The S&W-Heuristic

Read more

Press/media

Hoogbegaafd en een ontwikkelingsstoornis: “Geen twee dubbel bijzondere kinderen zijn hetzelfde”

Dubbel bijzonder: Hoogbegaafdheid en een ontwikkelingsstoornis

Passend onderwijs voor hoogbegaafde kinderen

De Stelling - Hoogbegaafdheid zien als handicap is eerder een stap terug dan een stap vooruit.

Geen structuur, geen motivatie: Studeren tijdens crisis is lastig

Onderzoek de school in #2: Alexander Minnaert over dubbelbijzondere leerlingen

Hoogleraar orthopedagogiek kritisch op overdrachtsformulier peuters gemeente Meppel - Drenthe nu (RTV Drenthe)

Jeugdhulp en onderwijs werken aan relatie

Als vakantie verveling wordt, mag je weer naar school.

Read more