Maatschappij/bedrijven Wetenschapswinkels

40 jaar Wetenschapswinkels RUG

In 2019 bestonden de Wetenschapswinkels van de RUG 40 jaar. We vierden ons 8e lustrum op 21 maart 2019 samen met zo'n 120 studenten, organisaties en onderzoekers. Kon u er niet bijzijn, maar heeft u welk interesse in de posterpresentaties van onze onderzoekers? Dan kunt u deze bekijken door de link te volgen.

Het programma:

Het programma van het lustrum zag er als volgt uit:

14:00-14:15 Inloop met koffie en thee
14:15-14:20 Introductie dr. Henk Mulder

Voorzitter van de wetenschapswinkels, dr. Henk Mulder, heet u van harte welkom in de bovenzaal van het Universiteitsmuseum.

14:20-14:35 Opening postermiddag door mr. Frank de Vries

De postermiddag wordt geopend door mr. Frank de Vries. Frank was 10 jaar lang raadslid en wethouder in Groningen, waarnemend burgermeester in Ten Boer en kwartiermaker voor het Nationaal Programma Groningen. Het NPG wordt een programma dat Groningers zelf vormgeven, gericht op economische versterking, de kwaliteit van de leefomgeving, energietransitie en duurzaamheid. Kortom, hoe werken we met z’n allen samen voor een fijne toekomst? En hoe kunnen studenten hier een rol in spelen? Op deze vragen gaat Frank dieper in.

14:35-15:05 Postersessie I

Studenten van de zes Groninger wetenschapswinkels presenteren hun onderzoek in de eerste ronde van de postermiddag.

15:05-15:20 Introductie postersessie II door Fiona van Gelder

Fiona van Gelder is docent International Communication aan de Hanze Hogeschool in Groningen. Veertien jaar geleden deed Fiona een wetenschapwinkelproject over tweetaligheid: wat weten leerkrachten eigenlijk over meertaligheid? En hoe gaan ze met meertalige leerlingen om? We horen wat dit project haar heeft geleerd en hoe ze haar opgedane kennis in haar professionele en persoonlijke leven nog steeds gebruikt.

15:20-15:50 Postersessie II

Studenten van de zes Groninger wetenschapswinkels presenteren hun onderzoek in de tweede ronde van de postermiddag.

15:50-16:00 Afsluiting door dr. Henk Mulder
16:00-17:00 Borrel

U kunt onder genot van een hapje en een drankje met studenten, organisaties, of stafleden doorpraten en napraten over de posters, of u kunt nog een bezoek brengen aan de tentoonstelling ‘Beyond the Lab’.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u deze wenden aan v.hazelhoff rug.nl

Laatst gewijzigd:01 maart 2021 16:56