Maatschappij/bedrijven Centrum voor Informatie Technologie

Wanneer:za 02-10-2021 13:00 - 17:00
Waar:Het Kielzog Hoogezand
Maak werk van 5G - Weekend van de Wetenschap

Op zaterdag 2 oktober zie je in Hoogezand de nieuwste technische snufjes en toepassingen met 5G. Denk aan zelfrijdend vervoer, virtual reality, robots en drones. Een dag vol demo’s, workshops en lezingen.

Tijdens de publieksdag ‘Maak werk van 5G’ worden de mogelijkheden en kansen gedemonstreerd van 5G, de nieuwste generatie mobiele communicatie. 5G maakt onder andere heel snel mobiel internet mogelijk. Het evenement is onderdeel van het landelijke Weekend van de Wetenschap. De publieksdag in Hoogezand wordt georganiseerd door 5Groningen, initiatief van Economic Board Groningen, in samenwerking met partners. Ondernemers en organisaties uit de regio demonstreren toepassingen met 5G en er zijn presentaties en workshops voor jong en oud.

De publieksdag vindt plaats van 13.00 tot 17.00 uur in en om Het Kielzog (Gorecht Oost 157) in Hoogezand. Iedereen is welkom en de toegang is gratis.

Alle 10 partners van 5Groningen zijn aanwezig en leveren een inhoudelijke bijdrage tijdens de publieksdag op 2 oktober: KPN, Agentschap Telecom, VodafoneZiggo, TNO, Huawei Nederland, Rijksuniversiteit Groningen, SURF, Hanzehogeschool Groningen, VMware en Dell Technologies.

Presentaties, demo’s en workshops

Ondernemers en organisaties geven demonstraties van toepassingen voor onder andere de landbouw, de zorg, het verkeer en het dagelijks leven. Leer meer over 5G, antennes en robots, zet een VR-bril op, neem plaats in een zelfrijdende bus en bewonder de taxi drone en het slimme veiligheidsvest voor politieagenten.

Programma voor kinderen en jongeren

Kinderen en jongeren van 6 tot en met 14 jaar kunnen doorlopend meedoen aan leuke activiteiten van onder andere Biblionet Groningen, het Antennebureau en Agentschap Telecom. Zo kunnen zij een robot programmeren, iets moois maken in 3D, een antenne bouwen, een kijkje nemen in de meetbus en meer leren over slimme apparaten.

Uiteraard worden de coronamaatregelen nageleefd die op dat moment gelden.

Kijk voor meer informatie over het programma op www.5groningen.nl/maakwerkvan5g.