Onderdeel van Rijksuniversiteit Groningen

DOTliveplanetarium online

Wanneer:di 16-06-2020 20:00 - 21:00
Waar:Thuis
'Ontdek het universum vanuit huis'

Op 16 juni neemt DOTliveplanetarium jou mee op een reis door het universum - vanuit je eigen huis! In deze eerste online editie van de DOTliveplanetarium show zul je digitaal worden meegevoerd naar een aantal magische plekken op de aarde en de maan, zoals bijvoorbeeld het Himalaya gebergte en de Stille Oceaan. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van OpenSpace software, die het mogelijk maakt om in 3D door het universum te reizen en in te zoomen op te oppervlakte van planeten en manen in verbluffend detail. Mocht je na de show nog lang geen genoeg hebben van het ontdekken van het universum, dan is er goed nieuws: de OpenSpace software kan ook op je eigen computer worden gedownload!

De planetarium show zal plaatsvinden tussen 20:00 en 20:30. Naderhand is er een chat beschikbaar, waarin je tot 21:00 al je vragen kunt stellen.
Een link naar de show zal binnenkort hier verschijnen.

Deelname aan dit evenement is gratis.
Let op: de show is alleen beschikbaar in het Engels.

Dit online evenement is georganiseerd door Rijksuniversiteit Groningen (Kapteyn Astronomical Institute en CIT) in samenwerking met DOT.

Meer informatie over dit evenement is beschikbaar via de Facebook evenementpagina.