Skip to ContentSkip to Navigation
Onderzoek GION onderwijs/onderzoek

Nieuwe publicaties: maart - juni 2021

08 juli 2021

GION onderwijs/onderzoek vindt het belangrijk om haar kennis te delen en ondersteunt het gebruik van open science. Om u te informeren over onze wetenschappelijke output vindt u daarom alle recente publicaties in een handig overzicht. Het betreft publicaties waarbij GION-medewerkers als (co-)auteur betrokken zijn geweest.

Aarzel niet om de auteurs te contacteren indien u deze publicaties niet kosteloos kunt raadplegen.

  • Brummer, L. (2021). Unrooting the illusion of one-size-fits-all feedback in digital learning environments [Doctoral dissertation, University of Groningen]. https://doi.org/10.33612/diss.171647919
  • Meijer, A., Pouwels, P. J. W., Smith, J., Visscher, C., Bosker, R. J., Hartman, E., Oosterlaan, J., & Königs, M. (2021). The relationship between white matter microstructure, cardiovascular fitness, gross motor skills, and neurocognitive functioning in children. Journal of Neuroscience Research. Advance online publication. https://doi.org/10.1002/jnr.24851
  • Chicco, D., Warrens, M. J., & Jurman, G. (2021). The Matthews correlation coefficient (MCC) is more informative than Cohen's kappa and Brier score in binary classification assessment. IEEE Access, 9 , 78368–78381. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2021.3084050
  • De Bruijn, A. G. M., Mombarg, R., & Timmermans, A. (2021). The importance of satisfying children’s basic psychological needs in primary school physical education for PE-motivation, and its relations with fundamental motor and PE-related skills. Physical Education and Sport Pedagogy. Advance online publication. https://doi.org/10.1080/17408989.2021.1906217
  • Hingstman, M. (2021). Supporting struggling students: Prevention and early intervention with Success for All [Doctoral dissertation, University of Groningen]. https://doi.org/10.33612/diss.169170090
  • Blom, D. M., Warrens, M. J.. & Faber, M. (2021) School motivation profiles of Dutch 9th graders. Communications in Statistics: Case Studies Data Analysis and Application. Advance online publication. https://doi.org/10.1080/23737484.2021.1911719
  • Warrens, M. J., & Ebert, W. M. (2021). Predictive power of school motivation clusters in secondary education. In T. Chadjipadelis, B. Lausen, A. Markos, T. R. Lee, A. Montanari, & R. Nugent (Eds.), Data analysis and rationality in a complex world (pp. 341–349). Springer.
  • Cents-Boonstra, M., Lichtwarck-Aschoff, A., Mascareño Lara, M., & Denessen, E. (2021). Patterns of motivating teaching behaviour and student engagement: A microanalytic approach. European Journal of Psychology of Education. Advance online publication. https://doi.org/10.1007/s10212-021-00543-3
  • Muradchanian, J., Hoekstra, R., Kiers, H., & Van Ravenzwaaij, D. (2021). How best to quantify replication success? A simulation study on the comparison of replication success metrics. Royal Society Open Science, 8(5). Article 01697. https://doi.org/10.1098/rsos.201697
  • Janssen, L., Huitsing, G., Ter Beek, B., & Timmermans, A. (2021). Gelijke kansen voor leerlingen met lager opgeleide ouders bij de overgang naar het voortgezet onderwijs? Onderzoek naar schoolloopbanen en perspectieven van beslissers. Mens & Maatschappij, 96(1), 7–30. https://doi.org/10.5117/MEM2021.1.002.JANS
  • Slijkhuis, E. G. J. (2021). Fostering active citizenship in young adulthood: the predictive value of citizenship competences, socialization experiences and academic performance in adolescence [Doctoral dissertation, University of Groningen]. https://doi.org/10.33612/diss.169304125
  • Längler, M., Brouwer, J., Timmermans, A., & Gruber, H. (2021). Exploring change in networks supporting the deliberate practice of popular musicians. Psychology of Music. Advance online publication. https://doi.org/10.1177/03057356211003961
  • Veldman, M. A. (2021). Better together: social outcomes of cooperative learning in the first grades of primary education [Doctoral dissertation, University of Groningen]. https://doi.org/10.33612/diss.173117741
  • Van Kuijk, M., Mullender-Wijnsma, M., & Bosker, R. (2021). A Systematic Review of Studies Addressing the Implementation of the Evidence-Based Whole-School Reform “Success for All”. ECNU Review of Education. Advance online publication. https://doi.org/10.1177/2096531120961521
  • Timmermans, A., Rubie-Davies, C. M., & Wang, S. (2021). Adjusting expectations or maintaining first impressions? The stability of teachers' expectations of students’ mathematics achievement. Learning and Instruction, 75. Article 101483. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2021.101483
Laatst gewijzigd:08 juli 2021 16:23
Deel dit Facebook LinkedIn
View this page in: English

Meer nieuws

  • 01 juli 2025

    Zomernummer Broerstraat 5

    Het zomernummer van RUG-magazine Broerstraat 5 is uit.

  • 01 juli 2025

    Khalaf Alkhalaf Alumnus van het Jaar 2025

    Khalaf Alkhalaf is verkozen tot Alumnus van het Jaar 2025 van de RUG. Hij krijgt de prijs voor zijn inzet voor een goede opvang en begeleiding van vluchtelingen in Nederland en de inspirerende manier waarop hij zijn ervaringen en kennis deelt met...

  • 06 juni 2025

    India-Nederland Hydrogen Valley Fellowship-programma aangekondigd

    Ter gelegenheid van Wereldmilieudag op 5 juni 2025 maakten het Indiase ministerie van Wetenschap en Technologie en de RUG gisteren de start bekend van een partnerschap voor het Hydrogen Valley Fellowship-programma. Dit programma biedt getalenteerde...