Over ons Faculty of Science and Engineering Our Research GRIP News and activities Agenda

Promotie L. (Li) Gao

Wanneer:di 22-03-2022 11:00 - 12:00
Waar:Academiegebouw

Nieuwe, simpeler methodes voor medicijnontwikkeling met multicomponent reactions

De snelle en gemakkelijke toegang tot biologisch relevante verbindingen door multicomponent reactions (MCR's) en de scaffold-diversiteit van MCR's hebben de toepassing van MCR's in medicinale chemie en medicijnontwerp van belang gemaakt. Om verschillende lacunes in het onderzoek met betrekking tot de mogelijke toepassing van MCR's in de medicinale chemie verder aan te pakken en op te vullen heeft Li Gao drie projecten uitgevoerd. In hoofdstuk 1 van haar thesis beschrijft zij de experimenten met een alternatief: de 'on-the-fly'-synthese van grote en diverse bibliotheken op nanoschaal op een sterk geautomatiseerde manier. In hoofdstuk 2 geeft zij een overzicht van de huidige kennis van de verspreiding, het ziekteverloop en de moleculaire biologie van SARS-CoV-2 en bespreekt zij mogelijke behandelingsontwikkelingen in de context van recente uitbraken, herbestemming van geneesmiddelen en ontwikkelingstijdlijnen. Hoofdstuk 3 beschrijft hoe Gao een reeks onbekende imidazo[1,2-a]pyrazine-8-aminen heeft gesynthetiseerd uit eenvoudige en gemakkelijk verkrijgbare bouwstenen.

Promotores Prof.dr. A.S.S. Domling en Prof.dr. M.R. Groves