Promovendus ontwikkelt dubbel duurzaam alternatief voor polyester

10 mei 2017

M artijn Beljaars heeft voor zijn promotie aan de Rijksuniversiteit Groningen een mens-vriendelijk en duurzaam alternatief voor polyester hars ontwikkeld. Het is gemaakt van bio-chemicaliën, zodat het eindproduct groen is. Bovendien is het volledig recyclebaar, zonder zijn goede eigenschappen te verliezen - in tegenstelling tot polyester.

Polyester is een ideaal middel, dat veel wordt gebruikt. Maar de meeste polyester harsen bevatten grote hoeveelheden van de giftige stof styreen. Beljaars heeft een niet giftig alternatief ontwikkeld dat dezelfde eigenschappen bezit.

Video's RUG

Het online videomagazine Unifocus belicht wekelijks onderwerpen die annex zijn met de Rijksuniversiteit Groningen, op het gebied van onderzoek (en samenleving), studentenleven, onderwijs, beleid en internationalisering. Andere video's staan in onze videoportal.

Laatst gewijzigd:15 september 2022 13:21