Over ons Actueel Evenementen

Waar:Online
publieksacademie Motorbendes

Strijd tegen criminele motorbendes

De overheid strijdt al jaren tegen criminele motorbendes. Ook in Noord-Nederland zijn afdelingen van Outlaw Motorcycle Gangs (OMG's) te vinden. Hoe vordert de strijd tegen de clubs en hoe wordt ervoor gezorgd dat ze ook echt ophouden te bestaan? Welke zwaarwegende redenen moet een rechter horen om een vereniging te verbieden?

Deze en veel meer vragen komen aan bod in de Publieksacademie voor de Rechtspraak. Te gast zijn officier van justitie Lars Stempher, die de strijd tegen motorbendes landelijk coördineert, en Fred van der Winkel, president van de Rechtbank Noord-Nederland.

U kunt zelf meedoen aan de uitzending. Stuur vooraf uw vragen aan de gasten naar rechtspraak@dvhn.nl. Ook tijdens de uitzending kunt u vragen stellen via de mail of op de Facebookpagina van DvhN.

Live online

Deze aflevering van de publieksacademie is in verband met de coronamaatregelen voor iedereen thuis live te volgen op dvhn.nl. Aansluitend is de uitzending ook terug te kijken.

De Publieksacademie voor de Rechtspraak

Met laagdrempelige lezingen komt de Publieksacademie voor de Rechtspraak tegemoet aan de grote belangstelling voor de rechtspraak. Deskundigen zoals rechters, officieren van justitie en hoogleraren vertellen over thema’s in het recht waar veel mensen mee te maken krijgen.

De Publieksacademie voor de Rechtspraak is een samenwerking tussen de Rechtbank Noord-Nederland, de Faculteit Rechtsgeleerdheid van de Rijksuniversiteit Groningen, het Openbaar Ministerie/Arrondissementsparket Noord-Nederland en het Dagblad van het Noorden. De lezingen zijn geschikt voor een breed publiek. Kennis over het recht is niet nodig om te lezingen te kunnen volgen.