Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Actueel Nieuws Nieuwsarchief

Wilbert Kolkman

Wilbert Kolkman is hoogleraar Privaatrecht, in het bijzonder Notarieel Recht. Daarnaast heeft hij nog diverse uiteenlopende nevenfuncties, zoals Raadsheerplaatsvervanger van het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden, adviseur Elan Notarissen en maakt hij deel uit van hoofdredacties van diverse tijdschriften op notarieel gebied. Hij is voorgedragen door de Opleidingscommissie Rechtsgeleerdheid. Als motivatie wordt genoemd dat hij elk college weet te boeien met levendige voorbeelden uit de praktijk en moeiteloos een vertaalslag kan maken van de ingewikkelde materie naar begrijpelijke taal. Met veel enthousiasme doceert hij studenten van zowel Notarieel Recht als Privaatrecht. Dat humor in de collegebanken ook erg belangrijk is bewijst hij maar weer met zijn colleges, die volle zalen trekken.

Wilbert Kolkman
Laatst gewijzigd:08 april 2016 09:30