Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Brenda Mathijssen benoemd tot nieuwe vice-decaan van de faculteit

21 december 2023
Brenda Mathijssen

Brenda Mathijssen is benoemd tot de nieuwe vice-decaan en portefeuillehouder Onderwijs van de faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij, voor een periode van 4 jaar. Ze was al een tijd interim vice-decaan, maar nu is de benoeming officieel.

Dr. Brenda Mathijssen is universitair hoofddocent Geografie en Psychologie van de Religie en is expert op het gebied van rituelen rondom de dood. Haar laatste artikel ging over hoe mensen met behulp van rituelen leefwerelden creëren. In rituelen experimenteren mensen met het mogelijke; verbeelding en werkelijkheid raken met elkaar verweven. En dat geeft structuur en betekenis in het omgaan met de soms weerbarstige werkelijkheid. Het artikel, getiteld "Ritual Worlding. Exploring the Self-and-world-making Efficacy of Rituals", is open acces te lezen.

We wensen Brenda veel succes in haar nieuwe functie!

Laatst gewijzigd:21 december 2023 09:35