Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

SNN-financiering voor Avraamidou en Sburlea

30 mei 2023

Hoogleraar Lucy Avraamidou (Centre for Learning and Teaching) en dr. Andreea Sburlea (Bernoulli Institute) zijn partners in een project dat financiering heeft ontvangen van het Samenwerkingsverband Noord-Nederland (SNN). Het project wordt gecoördineerd door STARK Learning B.V en met Sigbar B.V eveneens als partner. De subsidie bedraagt 500.000 euro, waarvan Avraamidou en Sburlea ongeveer 100.000 euro ontvangen.

De titel van het gefinancierde project is 'Een op AI-gebaseerd leerkader voor gepersonaliseerde training van technisch personeel'. Het doel is het ontwikkelen, implementeren en evalueren van een digitaal leerkader dat de sociaal-emotionele ontwikkeling van gebruikers breed ondersteunt (specifiek empathie, communicatie, samenwerking, leiderschap en probleemoplossende vaardigheden). Het leerkader zal worden getest in industriële omgevingen in Noord-Nederland en in collegezalen van de Faculty of Science and Engineering (Rijksuniversiteit Groningen), in het kader van het Honours College, voordat het vrij beschikbaar komt voor gebruik door industrie en onderwijsinstellingen.

robot and man with computer
Laatst gewijzigd:30 mei 2023 14:52