Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Vaccineren zonder afspraak van 16 t/m 27 augustus

12 augustus 2021

Als we een veilige nieuwe start willen maken, moeten we allemaal onze verantwoordelijkheid nemen. Dat doen we niet alleen door ons aan de veiligheidsregels te houden, maar ook door ons te laten vaccineren.

Daarom hebben de RUG, de Hanzehogeschool en GGD Groningen geregeld dat alle studenten zich eenvoudig en zonder afspraak kunnen laten vaccineren. Dit kan van maandag 16 t/m vrijdag 27 augustus. Ga hiervoor naar de vaccinatielocatie in MartiniPlaza in Groningen. Mensen van 18 t/m 26 jaar kunnen het Janssen-vaccin krijgen (hiervan is slechts één prik nodig). De vaccinatielocatie is geopend van 9.00 tot 13.00 uur. Neem een geldig identiteitsbewijs mee, zoals je paspoort of een Europese identiteitskaart. Vaccineren is altijd vrijwillig.

Ben je tussen de 16 en 18 jaar óf wil je liever een ander vaccin? Dat kan! Je kunt in MartiniPlaza ook het BioNTech/Pfizer-vaccin krijgen. Je krijgt dan een afspraak om 21 dagen later de tweede prik te laten zetten.

Na 27 augustus kun je uiteraard nog steeds een vaccinatieafspraak maken via GGD Groningen of GGD Friesland. Dit geldt ook voor de mensen die jonger dan 18 jaar of ouder dan 26 jaar zijn. We kijken nog naar mogelijkheden om ook in september vaccineren zonder afspraak mogelijk te maken voor studenten.

Bezoek regelmatig onze website rug.nl/corona voor algemene informatie en het laatste nieuws.

Laatst gewijzigd:13 augustus 2021 09:44