Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Student Kasper Meijer wint Unilever Research Prize

27 november 2020

Op 26 november heeft masterstudent in Ecology and Evolution Kasper Meijer de prestigieuze Unilever Research Prize 2020 ontvangen voor zijn masteronderzoek op Curaçao. Meijers project ‘The Importance of Healthy Nursery Habitats for Coral Reef Fish on Curaçao’ is volledig ontwikkeld vanuit zijn eigen idee. Hij richtte zich op het belang van habitatkwaliteit voor kweekvissen. Deze nieuwe benadering biedt nieuwe instrumenten voor het behoud van deze vissoorten die zowel van commercieel als ecologisch belang zijn.

Kasper kreeg voor zijn project, dat hij uitvoerde met twee medestudenten, een 9 en rondde zijn gehele masteropleiding summa cum laude af. Hij was ook genomineerd voor de GUF 100-prijs. Hij kreeg gedurende een jaar binnen zijn Masteropleiding al een PhD-positie aangeboden, dat hij heeft geaccepteerd. Momenteel werkt hij ook aan twee publicaties als eerste auteur. Naast zijn studie is Meijer een jaar lang voorzitter geweest van GBD Calamari, de studentenduikvereniging, en leidt hij momenteel de wetenschappelijke commissie van die vereniging.

Met de prijs ontving Kasper Meijer 2.500 euro en een speciaal glaskunstwerk genaamd ‘The Helping Hands’. Het kunstwerk is ontworpen door de Nederlandse kunstenaar Frans Steginga en staat symbool voor de samenwerking die nodig is tussen industrie en wetenschap om samen mondiale uitdagingen aan te gaan. De Unilever Research Prize wordt jaarlijks toegekend aan jonge academici die veelbelovend onderzoek doen binnen de scheikunde, biotechnologie, werktuigbouwkunde, biologie, landbouwwetenschap en de sociale wetenschappen.

Vanwege het coronavirus werden de prijzen uitgereikt tijdens een online ceremonie. Het online programma bestond verder uit een introductie van Unilever’s Chief Research & Development Officer en twee sprekers die spraken over de vereisten rond de transformatie van voedselsystemen.

Laatst gewijzigd:27 november 2020 13:15