Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Drie Letterenopleidingen halen samen 12,6 miljoen Europese subsidie binnen

22 juli 2020

De Europese Commissie heeft 12,6 miljoen euro subsidie beschikbaar gesteld uit het prestigieuze Erasmus Mundus programma voor drie Joint Master Degree programma’s waaraan de Letterenfaculteit van de RUG deelneemt. Dat werd 15 juli bekend. Het gaat om de Master programma’s Clinical Linguistics (EMCL; ruim 4,4 miljoen), Euroculture (ruim 4,3 miljoen) en International Programme in Humanitarian Action (NOHA; ruim 3,9 miljoen). Het gaat bij deze programma’s om gezamenlijke masterprogramma’s van verschillende deelnemende universiteiten in Europa. Van EMCL en Euroculture is de faculteit consortiumleider, in NOHA is het één van de zeven partners.

Uit de honderd aanvragen die zijn ingediend zijn veertig programma’s geselecteerd voor financiering, waarvan zeven programma’s waar een Nederlandse universiteit aan deel neemt. Uniek is dat de Letterenfaculteit van de RUG in drie van deze programma’s participeert. Het is de vierde achtereenvolgende keer dat deze programma’s het Erasmus Mundus label krijgen toegekend.

Erasmus Mundus streeft ernaar om de kwaliteit van het hoger onderwijs te bevorderen aan de hand van beurzen en academische samenwerking tussen Europa en de rest van de wereld. Toekenning van deze financiering betekent dat studenten een Erasmus-beurs kunnen aanvragen wanneer zij een van deze programma’s willen volgen, en dat de uitvoering van het programma financieel wordt ondersteund.

Laatst gewijzigd:22 juli 2020 10:29