Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Uitnodiging voor inhoudelijke congresbijdragen EARLI SIG 10/21/25

14 januari 2020

Process-oriented research on learning in contemporary society

People learn through interaction. Both inside and outside educational institutions, interactions are especially relevant for learning. Within these interactions, factors like artifacts, a shared frame of reference, and a more general educational and societal context play an important role. The shared conference of EARLI SIG 10, 21 and 25 investigates a process-oriented approach to learning. Central to the conference are methodological and theoretical approaches for tracing learning in interaction and linking micro-level processes within the sequential organization of interaction to macro level (learning) outcomes. Furthermore, two aspects of contemporary society are emphasized: the use of digital technologies, with a focus on their role in learning and interaction, and the reciprocal relationship between interactional dynamics and the opportunities and challenges of multicultural and multilingual society.

Prof. Dr. Maaike Hajer (Utrecht University of Applied Sciences, University of Malmö) and dr. Sara Hennessy (Cambridge University) will provide keynote lectures. The conference will stimulate active participation between and within all three organizing SIGs. Therefore, the conference starts with interactive workshops, followed by a great variety of sessions, with ample opportunity for discussion.

Early career researchers, PhD students and Master students participating in the conference are encouraged to take the opportunity to join the connected Summer School ‘Analyzing Classroom Interactions’, to be held July 6-10, 2020, in Groningen, the Netherlands.

The deadline for submission of proposals is February 15. For more information and submission, visit the conference website!

Laatst gewijzigd:02 juni 2020 15:02
View this page in: English

Meer nieuws

  • 16 april 2024

    RUG ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information

    De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...

  • 02 april 2024

    Vliegen op houtstof

    In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...

  • 18 maart 2024

    VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups

    Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...