Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

iGEM 2019: Team Groningen ontwikkelt een biologische QR-code

17 oktober 2019

Het Groningse iGEM team 2019 heeft een biologische QR-code ontwikkeld. Het doel van het team is om de veiligheid van het digitaal delen van informatie te verbeteren. Om dit wereldwijde probleem aan te pakken, heeft het team een protocol ontwikkeld om gevoelige informatie via een biologische QR-code te delen. Met dit nieuwe idee neemt het team deel aan de jaarlijkse iGEM-competitie bij de Massachusetts Institute of Technology in Boston.

Om het idee van hun project uit te leggen, is een korte video met animatie gemaakt. Bekijk de video en kom alles te weten over de bio QR!

Over iGEM

iGEM is de international Genetically Engineering Machine competitie, die elk jaar in Boston wordt gehouden. iGEM biedt multidisciplinaire teams van studenten de mogelijkheid om oplossingen te vinden voor wereldwijde problemen met behulp van synthetische biologie. Studenten bedenken, ontwerpen en bouwen een levende machine om medische, duurzame, maatschappelijke of industriële problemen aan te pakken. Voor de elfde keer neemt de Rijksuniversiteit Groningen deel aan deze wedstrijd met een divers team van elf leden, allemaal verbonden aan de Faculty of Science and Engineering.

Meer informatie over team Groningen

Voor meer informatie kun je de wiki van het iGEM 2919 Groningen team bekijken, of hun verschillende social media pagina’s:

Laatst gewijzigd:17 oktober 2019 14:19