Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Marc Kramer is RUG Docent van het Jaar 2018

31 januari 2019

Tien docenten van de Rijksuniversiteit Groningen streden op woensdag 30 januari 2019 om de titel Docent van het Jaar 2018. Dr. Marc Kramer van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde werd uiteindelijk gekozen tot Docent van het Jaar 2018. De twee runners-up zijn Maria Ioannou (University College Groningen) en Han Thomas Adriaenssen (Faculteit Wijsbegeerte). Rector Magnificus Elmer Sterken mocht de drie huldigen na een zinderende middag in de Kapteynborg.

Dr. Julie Schell van de University of Austin trapte de bijeenkomst af met een keynote over Deep Learning die veel losmaakte bij de aanwezige docenten én studenten. Vanaf 14.30 uur gaven de genomineerde docenten in een kandidatencarrousel elk een thematisch college van ongeveer 10 minuten. De 10 docenten in willekeurige volgorde:

v.l.n.r. dr. Marc Kramer, dr. Mark van Duijn, drs. Marco Versluis, prof. dr. Dirk Slotboom, mw. Geke Schuurman, dr. Maria Ioannou, prof. dr. Pablo Valdivia Martin, dr. Andrew Irving, dr. Han Thomas Adriaenssen en dr. Hans ter Haar

Na de spannende strijd maakte de jury de RUG Docent van het Jaar 2018 bekend. Marc Kramer’s college over geld, marshmallows, nudging en sparen voor je pensioen werd door de jury als beste beoordeeld. Kramer ontving € 5.000 uit handen van de rector. Het geldbedrag voor de Docent van het Jaar en voor de twee runners-up (elk 2.500 euro) wordt beschikbaar gesteld door het COWOG-fonds. Dit bedrag moet worden aangewend als investering in het eigen onderwijs (vervolgopleiding, conferentie, studiereis, student-assistent, e.d.). Daarnaast ontvangt de winnaar een sculptuur gemaakt door Joek van Draanen, en een uitnodiging voor het ontwikkelen en verzorgen van een onderwijsmodule voor het Honours College.

De RUG Docent van het Jaar verkiezing werd dit jaar voor de twaalfde keer georganiseerd. Bekijk hier de eerdere winnaars.

Laatst gewijzigd:01 februari 2023 16:20