Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Kwaliteitskeurmerk Topopleiding voor masteropleiding Filosofie

12 maart 2018

De nieuwe editie van de Keuzegids Masters 2018 is op 8 maart uitgekomen. Onze eenjarige masteropleiding Filosofie en onze tweejarige onderzoeksmaster Philosophy worden daarin uitzonderlijk hoog beoordeeld.

In de Keuzegids Masters 2018 zijn beschrijvingen opgenomen van alle masteropleidingen die officieel in Nederland zijn geregistreerd. Bij de meeste masters wordt bovendien met punten een kwaliteitsoordeel gegeven. Sommige studies zijn zo goed dat de redactie ze het label Topopleiding geeft (een score van 76 punten of meer). Landelijk kregen 157 masteropleidingen dit label. Van de masters van de RUG mogen zich 17 Topopleiding noemen.

Een van deze Topopleidingen is Filosofie, met 78 punten. Daarnaast is onze onderzoeksmaster de beste in zijn categorie (een gedeelde eerste plaats met Radboud Universiteit Nijmegen), met 74 punten.

De Rijksuniversiteit Groningen is bovendien als beste brede masteruniversiteit van Nederland uit de bus gekomen!

Dit bericht is geplaatst door de Faculteit Wijsbegeerte.

Laatst gewijzigd:14 mei 2021 16:16