Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Folkert Nobels wint Aart Bosman Award

07 juli 2017

Folkert Nobels is uitgeroepen tot winnaar van de Aart Bosman Student Excellence award . Daarmee is hij de beste student aan de Rijksuniversiteit Groningen. Nobels studeert zowel de masteropleiding Physics als Astronomy. Hij ronde twee bachelorstudies cum laude af, volgde het Bachelor Honours program, en heeft diverse extra-curriculaire activitenten voor sterrenkunde.

De Aart Bosman Excellence Award bestaat uit een beurs voor studie of onderzoek ter waarde van €2500 en wordt jaarlijks toegekend aan de meest excellente student. De winnaar wordt gekozen uit de winnaars van de GUF-100-prijzen. Vorig jaar won ook een student van de Faculty of Science and Engineering de Aart Bosman award: Thomas Hoeksema, masterstudent Computing Science.

Beste student aan de RUG
Folkert Nobels rondde zijn beide bachelorstudies, Physics en Astronomy, cum laude af. Daarnaast volgde hij het Bachelor Honours program. Op dit moment doet Folkert twee masterstudies, ook weer in Physics en Astronomy. Zijn cijfers zijn nu nog hoger, en leiden wellicht tot twee summa cum laudes. Tussendoor heeft Folkert ook nog een internationale studentenvereniging voor astronomiestudenten opgericht en is hij vrijwilliger bij het Blaauw Observatorium en in de ‘Jongeren Werkgroep Sterrenkunde’.

Folkert Nobels (rechts) op de RUG Zomerceremonie (fotograaf Gerhard Taatgen)

Op jaarlijkse Zomerceremonie RUG
De GUF-100-prijzen en Aart Bosman Award zijn uitgereikt tijdens de Zomerceremonie van de Rijksuniversiteit Groningen vrijdag jl. Op deze jaarlijkse academische plechtigheid, aan het eind van het studiejaar, worden talentvolle studenten en onderzoekers in het zonnetje gezet. Naast de winnaars van de GUF-100-prijzen en de Aart Bosman Award voor studenten, wordt de winnaar van de Wierenga Rengerink PhD prijs, de RUG Alumnus van het Jaar, en de internationale alumni ambassadeurs voor het komende jaar bekend gemaakt.

Laatst gewijzigd:07 augustus 2020 11:47