Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Tweede Kamer stemt in met wetswijziging internationalisering hoger onderwijs

24 februari 2017

Een ruime meerderheid van de tweede Kamer heeft donderdag 23 februari ingestemd met de wetswijziging met betrekking tot internationalisering hoger onderwijs. Het college van bestuur is blij met de steun van de Tweede Kamer.

De volgende stap is dat de wetswijziging in de Eerste Kamer behandeld wordt. De minister van OCW zal vervolgens een Algemene Maatregel van Bestuur opstellen die de uitvoering van de wet regelt. Deze zal naar verwachting rond de zomer met de Tweede kamer besproken worden. Na goedkeuring van de AmvB zal het CvB na instemming van de medezeggenschapsraden en de Raad van Toezicht een definitief besluit nemen om een branch campus op te richten in Yantai. Hiervoor wordt dan een aanvraag ingediend bij de minister van OCW.

De Rijksuniversiteit Groningen wil als eerste Nederlandse universiteit een branch campus in China beginnen. In samenwerking met de China Agricultural University uit Beijing vestigt de RUG in de stad Yantai de University of Groningen Yantai.

Meer lezen
Scienceguide: Stephan van Galen legt uit wat voor kansen er zijn voor een branchecampus in China.

Laatst gewijzigd:12 maart 2020 21:33