Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Dr. Malvina Nissim gekozen tot Docent van het Jaar

25 januari 2017
Dr. Malvina Nissim

Dr. Malvina Nissim is gekozen tot RUG Docent van het Jaar 2016. De universitair docent computationele taalkunde aan de Faculteit der Letteren won zowel de juryprijs tijdens de Dag van het Onderwijs. Juryvoorzitter prof.dr. Hans van Ees roemde Nissims enthousiaste, interactieve en energieke manier van doceren. Volgens van Ees zijn haar colleges zowel spannend als analytisch en maken ze nieuwsgierig. Dr. Nissim ontving een bedrag van € 7.500, beschikbaar gesteld door het COWOG-fonds, een kunstwerk en een uitnodiging voor het ontwikkelen en verzorgen van een onderwijsmodule voor het Honours College.

`Dit voelt geweldig, zei Nissim als reactie op haar overwinning. Het mooiste moment was toen ik hoorde dat ik genomineerd was voor de facultaire docentenverkiezing. Dat mijn studenten mijn colleges goed vonden en me genomineerd hadden, voelde fantastisch: daar doe je het allemaal voor.

Publieksprijs en Webprijs

Nissim viel dubbel in de prijzen: ook ging ze er met de Publieksprijs vandoor. Dr. Barend van Leeuwen van de Faculteit Rechtsgeleerdheid kreeg de meeste stemmen tijdens de verkiezing op internet en sleept daarmee de Webprijs in de wacht.

Laatst gewijzigd:02 maart 2021 13:41