Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Eline van der Beek benoemd tot bijzonder hoogleraar Nutritional Programming

28 juni 2016
Eline van der Beek

Dr. E.M. van der Beek is per 1 juni benoemd tot bijzonder hoogleraar in de Kindergeneeskunde, in het bijzonder Nutritional Programming, bij het Universitair Medisch Centrum Groningen. Deze leerstoel is mede mogelijk gemaakt door Nutricia Research.

Van der Beek gaat zich bezighouden met onderzoek naar de rol van voeding op groei en (metabole) ontwikkeling tijdens de eerste 1000 dagen en het risico op ziekten in het latere leven. Het is de bedoeling dat de resultaten van het epidemiologisch- en preklinisch onderzoek naar de onderliggende mechanismen van het effect van voeding en voedingscomponenten op de ontwikkeling, waar mogelijk zal leiden tot klinische interventies om meer inzicht te krijgen in de rol van vroege voeding op de gezondheid op de lange termijn.

Eline van der Beek (1962) promoveerde in 1994 aan de Universiteit Utrecht. Daarna werkte zij als onderzoeker aan Wageningen University en vanaf 2000 bij Danone Research in verschillende functies, verantwoordelijk voor neuroendocrinologisch- en metabolisme-onderzoek. Vanaf Augustus 2010 was zij Research Director Danone Nutricia Early Life Nutrition (ELN) in Singapore. Sinds Augustus 2015 is ze Research Director Early Life Development bij Nutricia Research in Utrecht.

Bron: nieuwsbericht UMCG

Laatst gewijzigd:14 april 2020 10:20