Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Grote Europese onderzoekssubsidie voor Karina Caputi

26 januari 2016
Karina Caputi

Dr. Karina Caputi, universitair docent aan het Kapteyn Astronomical Institute, heeft een ERC Consolidator Grant ter waarde van EUR 1,9 miljoen ontvangen. Met deze ERC Grant kan Caputi een team opzetten dat in het kader van haar doorlopende Spitzer Exploration Science Program SMUVS de ontwikkeling van sterrenstelsels in de vroegste geschiedenis van het universum gaat bestuderen. Daarnaast wordt de beurs ingezet voor de wetenschappelijke voorbereidingen en eerste observaties met de nog te lanceren James Webb Space Telescope (JWST). De JWST wordt in 2018 als grootste telescoop ooit de ruimte ingestuurd. De telescoop heeft onder meer tot doel de eerste sterrenstelsels te vinden die in het universum zijn gevormd en die in de vroegste kosmische tijd de bouwstenen vormden voor de enorme sterrenstelsels die we vandaag de dag kennen.

Laatst gewijzigd:14 april 2020 09:47