Voorronde internationale FameLab wedstrijd in Groningen
FameLab, de internationale wedstrijd voor wetenschapscommunicatie voor jonge wetenschappers en ingenieurs, wordt voor het eerst in de Benelux georganiseerd. Een van de Nederlandse voorronden wordt op 10 april gehouden aan de Rijksuniversiteit Groningen. In slechts drie minuten moeten de 18 kandidaten met hun voordracht over een zelfgekozen onderwerp proberen indruk te maken op jury en publiek. In vorige edities kwamen onderwerpen aan bod als ‘Zullen we ooit op Mars leven?’, ‘Is 3D printen de tweede industriële revolutie?’, en ‘Waarom hebben mannen tepels?’. Professionals uit de wereld van wetenschap en/of media zullen de presentaties beoordelen op de 3 c’s: content, clarity, charisma.
Uit de drie voorrondes in Nederland en België komen 10 winnaars. Ze winnen een tweedaagse Master Class in wetenschapscommunicatie bij KNAW, gegeven door toonaangevende professionals in wetenschapscommunicatie, waarin hun media en communicatievaardigheden getraind worden. Daarna nemen ze het tegen elkaar op in de Benelux finale in het Science Center Nemo in Amsterdam op 22 mei 2014. De winnaar van deze finale zal de Benelux vertegenwoordigen op de FameLab International finale, tijdens het Cheltenham Science Festival in het Verenigd Koninkrijk in juni. Hier nemen finalisten van 25 verschillende landen het tegen elkaar op, om uiteindelijk 1 internationale winnaar te selecteren.
Laatst gewijzigd: | 13 maart 2020 02:20 |
Meer nieuws
-
07 februari 2023
Pas op: onzichtbare beïnvloeding!
Of je nu op straat wordt aangesproken, de krant leest of door Instagram scrolt, constant word je beïnvloed. Ook wanneer we ons er niet bewust van zijn, heeft dit effect op onze overtuigingen en ons gedrag. Hoe kan het dat wij zo gemakkelijk te...
-
03 februari 2023
Sebastian Firk and co-authors win two awards for their paper on digital innovation and firm performance
Sebastian Firk and co-authors André Hanelt, Björn Hildebrandt and Lutz M. Kolbe have recently won two awards for their paper titled ‘Digital M&A, digital innovation and firm performance: an empirical investigation’. The authors received the...
-
02 februari 2023
Edlira Shehu appointed as Professor of Digital Marketing
The faculty of Economics and Business (FEB) is pleased to announce that as per 1 February 2023 Dr. Edlira Shehu has been appointed as Professor of Digital Marketing. The chair is situated within the Department of Marketing.