Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

RUG organiseert College Tour met Dr. Noeleen Heyzer (op 6 maart)

17 februari 2014

Op donderdag 6 maart 2014 organiseert de Rijksuniversiteit Groningen een College Tour om de winnares van de Aletta Jabobsprijs, dr. Noeleen Heyzer, te eren. Zij ontvangt de prijs voor haar werk op het gebied van vrouwenemancipatie. Het evenement wordt gehouden in het Aula van het Academiegebouw van de Rijksuniversiteit Groningen.

Dr. Noeleen Heyzer is de Under Secretary General van de Verenigde Naties. Zij ontvangt op vrijdag 7 maart de Aletta Jacobsprijs uit handen van rector magnificus Elmer Sterken. De Aletta Jacobsprijs wordt om de twee jaar uitgereikt aan een vrouw met een academische opleiding die zich nationaal of international inzet voor de emancipatie. Dr. Noeleen Heyzer heeft zich jarenlang tijdens verschillende functies ingezet voor gelijke rechten van man en vrouw.

College Tour

Tijdens de College Tour is prof. Thea Hilhorst de gastvrouw. Zij zal, met input van het publiek, dr. Noeleen Heyzer interviewen. Thea Hilhorst is hoogleraar humanitaire hulp en wederopbouw aan de Wageningen Universiteit.

De College Tour geeft studenten de mogelijkheid meer te weten te komen over het bijzondere werk van dr. Noeleen Heyzer. Tijdens deze avond krijgen studenten de mogelijkheid vragen te stellen aan dr. Heyzer. Ook wordt er een Meet & Greet met dr. Heyzer georganiseerd voor studenten die vooraf de beste vragen hebben ingestuurd.

Het evenement vindt plaats in de Aula van het Academiegebouw van de Rijksuniversiteit Groningen (Broerstraat 5). De deuren zijn geopend vanaf 19.30 uur, waarna het interview om 20.00 uur start en om 21.30 uur eindigt. Om de avond af te sluiten wordt er een borrel georganiseerd. Toegang voor deze avond is gratis.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 02:19