Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Samenwerkingsovereenkomst Ruimtelijke Wetenschappen en Nanjing Agricultural University officieel

05 november 2013

Op vrijdag 1 november 2013 is de officiële samenwerking bekrachtigd tussen de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen in Groningen en het Institute of Public Administration van Nanjing Agricultural University in China. Het door de decanen van beide instellingen getekende document werd uitgewisseld tijdens een bezoek van prof.dr. Dirk Strijker aan Nanjing. De 'Intention for Cooperation' vereenvoudigt de uitwisseling van studenten. Ook wordt het makkelijker voor promotiestudenten en stafleden kortere of langere tijd onderzoek te doen bij de partneruniversiteit en is het eenvoudiger gezamenlijk aanvragen voor onderzoeksprojecten in te dienen.

Dirk Strijker tekent overeenkomst in China

De 'Intention for Cooperation' is de formalisering van een al langer bestaande relatie tussen beide instellingen. Al in 2008 was Jianchao Peng gast bij de faculteit in Groningen, waar hij bijna twee jaar werkte aan zijn promotie die in 2010 plaatsvond in Nanjing, met Strijker en dr. Frans Sijtsma als co-promotores. In 2009 was professor Wu, hoogleraar Landmanagement in Nanjing, enige weken bij FRW te gast. In 2012 was Mengjie Xu, docent in Nanjing, een jaar lang in Groningen. In de tussentijd heeft Dirk Strijker, samen met Marien de Bakker, meegewerkt aan een onderzoeksproject van de Chinese partner. Het betrof een door de Chinese overheid gefinancierd onderzoek naar de effectiviteit van ruilverkavelingen. Er staat nieuw gezamenlijk onderzoek op stapel. Onlangs heeft professor Wu een groot project gefinancierd gekregen naar het verbeteren van het gebruik van landresources in China. Het is de bedoeling dat Strijker, en wellicht andere onderzoekers van Ruimtelijke Wetenschappen, een rol in dat project gaat spelen.

Laatst gewijzigd:22 november 2017 09:52