Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Hinke Haisma benoemd tot adjunct-hoogleraar Population and Child Health

10 september 2013
Hinke Haisma

Prof.dr.ir. H.H. Haisma is per 16 juni 2013 benoemd tot adjunct-hoogleraar Population and Child Health bij de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen. Haar onderzoek richt zich op de vraag hoe biologische en sociaal-culturele context kan worden meegenomen in het monitoren van groei van kinderen en het advies dat op basis daarvan aan moeders wordt gegeven.

Hinke Haisma studeerde Voeding van de Mens aan de Landbouwuniversiteit Wageningen. Zij promoveerde aan de Faculteit Medische Wetenschappen van de Rijksuniversiteit Groningen op een onderzoek dat zij uitvoerde bij de Universidade Federal de Pelotas in Brazilië. De titel van haar proefschrift luidde ‘Energy utilisation of infants in southern Brazil - Breastfeeding patterns and socio-economic status in relation to obesity’.

Laatst gewijzigd:25 februari 2015 15:56