Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Hinke Haisma benoemd tot adjunct-hoogleraar Population and Child Health

10 september 2013
Hinke Haisma
Hinke Haisma

Prof.dr.ir. H.H. Haisma is per 16 juni 2013 benoemd tot adjunct-hoogleraar Population and Child Health bij de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen. Haar onderzoek richt zich op de vraag hoe biologische en sociaal-culturele context kan worden meegenomen in het monitoren van groei van kinderen en het advies dat op basis daarvan aan moeders wordt gegeven.

Hinke Haisma studeerde Voeding van de Mens aan de Landbouwuniversiteit Wageningen. Zij promoveerde aan de Faculteit Medische Wetenschappen van de Rijksuniversiteit Groningen op een onderzoek dat zij uitvoerde bij de Universidade Federal de Pelotas in Brazilië. De titel van haar proefschrift luidde ‘Energy utilisation of infants in southern Brazil - Breastfeeding patterns and socio-economic status in relation to obesity’.

Laatst gewijzigd:25 februari 2015 15:56
printView this page in: English

Meer nieuws

  • 09 januari 2019

    Voorzieningen verzorgingsstaat geen magneet voor migratie binnen Europa

    De meeste EU-migranten verhuizen naar een ander land tijdens levensfases waarin zij niet of nauwelijks afhankelijk zijn van de verzorgingsstaat. Er is dan ook weinig bewijs dat het niveau van sociale voorzieningen in het land van bestemming een belangrijke...

  • 09 januari 2019

    Alcoholgebruik heeft groot effect op Europese sterftecijfers

    Het hoge alcoholconsumptieniveau in Europa vormt een grote zorg voor de volksgezondheid. De verschillen in alcoholgebruik en drinkpatronen binnen Europa – vooral Oost-Europese mannen vertonen hoog en riskant alcoholgebruik – spelen een belangrijke rol...

  • 18 december 2018

    Nieuwe manier van tentamens maken: eerst individueel, daarna samen

    Op 11 december is bij Ruimtelijke Wetenschappen voor het eerst een digitaal two-stage tentamen afgenomen. Hierbij maken studenten het tentamen eerst individueel. Meteen daarna maken ze hetzelfde tentamen nog een keer, ditmaal in een groepje waarbij...