Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

EBF Groningen verwelkomt president DNB en CEO Transavia

05 september 2012

De EBF, de faculteitsvereniging van studenten economie en bedrijfskunde van de RUG, houdt op donderdag 27 en vrijdag 28 september 2012 haar jaarlijkse congres in Martiniplaza in Groningen. Onder het thema ‘Create, Innovate, Dominate’ ontvangt de EBF sprekers als DNB-president Klaas Knot en CEO van Transavia.com Bram Gräber. Ook zijn er workshops van (inter)nationale bedrijven.

Het EBF-congres is met ruim 600 bezoekers het grootste studentencongres van Nederland. Het vormt onderdeel van de Careers Week van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde (FEB), waarin studenten van de faculteit via workshops en lezingen actief zijn met de voorbereiding op hun carrière. Het EBF-congres is bovendien onderdeel van de Lustrumweek, waarin op verschillende manieren wordt gevierd dat de EBF en de FEB vijf jaar bestaan.

Academic Day: 27 september

Tijdens de eerste dag, de 'Academic Day', staat de wetenschap centraal met lezingen en workshops over de relatie tussen wetenschap en innovatie. Aan het woord komen sprekers als professor Aard Groen (hoogleraar innovatief ondernemerschap in Twente) en Martijn Arnoldus (expert bij Kennisland), die hun licht laten schijnen op het thema Innovatie. Verder verzorgen vier vakgroepen van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde workshops: Strategy and Innovation, Human Resource Management, Operations en Marketing. De dagvoorzitter is prof.dr. Janka Stoker, hoogleraar Leiderschap en vicedecaan van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde. De locatie van de Academic Day is de faculteit.

Conference Day: 28 september

Op de ‘Conference Day’ op vrijdag 28 september in Martiniplaza worden meer dan 600 deelnemers - zowel studenten, alumni als bedrijfsdeelnemers – verwacht, waarmee de EBF Conference het grootste studentencongres in Nederland is. Gerenommeerde sprekers als Bram Gräber (CEO Transavia.com), Klaas Knot (president DNB en hoogleraar aan de FEB) en Alexander Klöpping (internetjournalist en vaste tafelgast bij DWDD) delen op deze dag hun visie met het publiek. De lezingen worden ingeleid door dagvoorzitter Jeroen Akkermans, buitenlandcorrespondent bij het RTL Nieuws. Daarnaast verzorgen bedrijven als AkzoNobel en Vopak interactieve workshops voor studenten.

Sprekers en recruiters gaan tijdens de Conference Day in op de vraag waarom innovatie zo belangrijk is geworden voor bedrijven. Zij belichten het thema vanuit verschillende bedrijfstakken.

Informatie

Meer informatie over het programma, de sprekers en aanmelding: www.ebfconference.nl

Noot voor de pers

Contact: Nynke Jongstra, vicevoorzitter EBF, tel . 31 (0)50 363 38 39 of 06 55 86 09 74, e-mail: n.jongstra ebfconference.nl