Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Optimality, flexibility and efficiency for cell formation in group technology

12 juli 2012

Promotie: dhr. D. Krushynskyi, 14.30 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Proefschrift: Optimality, flexibility and efficiency for cell formation in group technology

Promotor(s): prof.dr. R.H. Teunter, prof.dr. B. Goldengorin, prof.dr.ir. J. Slomp

Faculteit: Economie en Bedrijfskunde

Nieuwe wiskundige modellen voor celformatie

Het onderzoek van Dmitry Krushynskyi concentreert zich op de ontwikkeling van mathematische modellen voor celformatie (CF), die in de praktijk kunnen worden gebruikt om bedrijfsprestaties te verbeteren. Hoewel al meer dan 50 jaar onderzoek is gedaan naar het CF-probleem, baseren de meeste methoden zich op intuïtieve overwegingen en kampen ze onder meer met modellerings- en rekenfouten. Een ander nadeel van de meeste bestaande modellen is hun gebrek aan flexibiliteit: als een model op een ad hoc-procedure is gebaseerd, veroorzaakt elke nieuwe beperking een belangrijke wijziging van het model. In het proefschrift worden twee modellen ontwikkeld.

Dmitry Krushynskyi (Oekraïne, 1983) studeerde toegepaste wiskunde aan het Polytechnische Instituut van de Nationale Technische Universiteit van Oekraïne te Kiev. Hij verrichtte zijn promotieonderzoek bij de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de RUG.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 01:01