Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Vicevoorzitter CvB Prof.dr. Koos Duppen overleden

28 mei 2011

Met groot leedwezen deelt de Rijksuniversiteit Groningen mee dat de vicevoorzitter van het College van Bestuur Prof.dr. K. Duppen op 27 mei 2011 in zijn woonplaats Kropswolde op 58-jarige leeftijd is overleden. Koos Duppen zag zich nog maar kort geleden gedwongen zijn werkzaamheden neer te leggen in verband met zijn gezondheidssituatie. Woensdag 18 mei jl. is hij door Hare Majesteit benoemd tot Officier in de Orde van Oranje Nassau, vanwege zijn vele verdiensten voor universiteit en samenleving.

Koos Duppen hield van onze universiteit en was sterk verbonden met onderwijs en onderzoek, met de medewerkers en met de studenten. Hij heeft zich hier met hart en ziel voor ingezet. Hij zal gemist worden. Wij gedenken hem met groot respect.

Graag verwijzen wij u ook naar het In Memoriam.

Condoleances

Vanaf maandag 30 mei kan in de hal van het Academiegebouw en in de hal van het Bestuursgebouw, Oude Boteringestaat 44, het condoleanceregister worden getekend. Vrijdag 3 juni a.s. is er in de Aula van het Academiegebouw een herdenkingsbijeenkomst, waarna de crematie in besloten kring zal plaatsvinden.

Sibrand Poppema, voorzitter College van Bestuur
Elmer Sterken, Rector Magnificus