Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Modelling and analysis of human collaboration processes in organizations

12 mei 2011

Promotie: dhr. M. Stuit, 13.15 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Proefschrift: Modelling and analysis of human collaboration processes in organizations

Promotor(s): prof.dr. J.C. Wortmann

Faculteit: Economie en Bedrijfskunde

Menselijke samenwerking in een procesmodel geanalyseerd

Het proces van menselijke samenwerking bestaat uit een structuur van samenhangende interacties, zoals vergaderingen, gesprekken, overleg en discussies. Deze interactie kan zowel fysiek (bijvoorbeeld werkoverleg) als virtueel (e-mail, chat) zijn. De MSP (Menselijke Samenwerkingsprocessen) vormen een essentieel onderdeel van de activiteiten van een moderne organisatie. In de praktijk wordt menselijke interactie als een effectieve manier van samenwerking gebruikt. Toch worden zij door organisaties niet gedefinieerd - laat staan beheerd - als een bedrijfsproces. Het promotieonderzoek van Marco Stuit laat zien dat met de nieuw ontworpen TALL-procesmodellen menselijke samenwerkingsprocessen in organisaties kunnen worden gemodelleerd en geanalyseerd. Casestudy’s in verschillende organisaties laten zien dat de aanpak leidt tot waardevolle procesinzichten en verbeteringen. De aanpak is een innovatieve, bruikbare en effectieve aanvulling op de bestaande praktijk en onderzoek in het domein van bedrijfsprocesmanagement.

Marco Stuit (Groningen, 1980) studeerde Business Administration aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij verrichtte zijn promotieonderzoek bij het Onderzoeksinstituut SOM van de Faculteit Bedrijfskunde en Economie. Stuit is als docent-onderzoeker werkzaam bij de RUG.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 01:11