Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Demographic transition, economic growth and labormarket dynamics

05 juli 2010

Promotie: mw. M.T. Choudhry, 11.00 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Proefschrift: Demographic transition, economic growth and labormarket dynamics

Promotor(s): prof.dr. H.H. van Ark

Faculteit: Economie en Bedrijfskunde

Demografische transitie en economische groei

Misbah Tanveer Choudhry levert in haar proefschrift empirisch bewijs voor de hypothese dat de verdeling van de bevolking over verschillende leeftijdsgroepen van invloed is op economische groei, de arbeidsparticipatie van vrouwen en de groei van de arbeidsproductiviteit. Tevens levert ze bewijs voor de hypothesen dat de relatie tussen de arbeidsparticipatiegraad van vrouwen en de economische groei een u-vorm vertoont en dat een toename van de arbeidsparticipatiegraad op de korte termijn gepaard gaat met een afname van de arbeidsproductiviteit.

Misbah Tanveer Choudry (Pakistan, 1976) studeerde economie aan de universiteit van Punjab. Zij verrichtte haar onderzoek aan SOM Research School, Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de RUG. Choudry werkt voor de Centrale Bank van Pakistan.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 01:13