Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Persistent marketing effects most likely to appear right after product introduction

06 juli 2010
Jaap Wieringa
Jaap Wieringa
The persistency of marketing effects depends on the stage of the product life cycle. These effects are strongest around the introduction of a new product and decline in the course of the product life cycle. ‘We show that this does not only hold for persistent marketing effects but also for temporary marketing effects. So if you want to make the most out of your marketing budget, make sure you spend a significant portion of it early in the product life cycle’, says dr. Jaap Wieringa. He is co writer of the paper Early marketing matters: a time-varying parameter approach to persistence modeling, published in the Journal of Marketing Research, which is the next FEB Publication of the Month.
Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:54
printView this page in: English

Meer nieuws

  • 16 januari 2019

    Een bonuskaart voor hartpatiënten

    Zoveel mogelijk wasmiddel en ketchup verkopen is niet langer de heilige graal in marketing, stelt hoogleraar Tammo Bijmolt. Zo werkt hij mee aan een spaarprogramma dat hart- en vaatpatiënten moet stimuleren tot medicijnentrouw en gezond gedrag. ‘Onderzoek...

  • 15 januari 2019

    Resultaatgerichte aansturing in de publieke sector verhoogt motivatie én prestaties

    Het gebruik van resultaten bij de aansturing van medewerkers heeft ook in de publieke sector positieve effecten. Zogenoemde resultatenaansturing verhoogt de extrinsieke motivatie van medewerkers en leidt tot betere prestaties van de afdeling. Dat concluderen...

  • 10 januari 2019

    Gemeentelijke woonlasten stijgen fors door hogere afvalstoffenbelasting

    De gemeentelijke woonlasten stijgen dit jaar flink meer dan voorgaande jaren. Huurders betalen 5,4 procent meer, eigenaar-bewoners 4,3 procent. De stijging wordt veroorzaakt doordat de landelijke overheid de afvalstoffenbelasting met 139 procent verhoogt...