De ruimtelijke component van marketing gemodelleerd
Veel aspecten van het dagelijkse leven hangen in ruimtelijke zin met elkaar samen. Dat geldt ook voor marketing, waar de geografische component soms een cruciale rol speelt, maar veelal wordt veronachtzaamd. De attitude van consumenten wordt niettemin erg beïnvloed door de locatie waar zij zich bevinden. Het onderzoek van promovendus Stanislav Stakhovych beschrijft modellen waarin de ruimtelijke afhankelijkheid in de attitude van consument kan worden vervat. Ook laten deze modellen zien welke bijkomende voordelen het blootleggen van ruimtelijke afhankelijkheid kan brengen en hoe deze voordelen kunnen worden benut door onderzoekers en mensen in de praktijk.
Curriculum vitae
Stanislav Stakhovych (Oekraïne, 1980) studeerde organisatiemanagement aan de Universiteit van Soemy in Oekraïne. Hij verrichtte zijn promotieonderzoek bij de onderzoekschool SOM van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de RUG. Stakhovych is als docent verbonden aan deze faculteit. Hij promoveert op 10 juni (16.15u) bij prof.dr. T.H.A. Bijmolt en prof.dr. M. Wedel op het proefschrift: Advances in spatial dependence modeling of consumer attitudes with bayesian factor models.
Laatst gewijzigd: | 31 januari 2018 11:54 |
Meer nieuws
-
25 april 2024
Lineke Sneller appointed as Professor of Practice of Digitalization & AI in Accounting and Auditing
The Faculty of Economics and Business (FEB) is pleased to announce that as of 1 May, professor Lineke Sneller will be appointed as Professor Practice of Digitalization & AI in Accounting and Auditing. The chair is situated within the department of...
-
19 april 2024
Nieuwe scriptieprijs voor masterstudenten Economie en Bedrijfskunde
Hoe kunnen we economie en bedrijfskunde studenten prikkelen om in hun masterscriptie aandacht te besteden aan belangrijke maatschappelijke uitdagingen? De 14 Nederlandse faculteiten economie en bedrijfskunde, verenigd in het Decanenberaad Economie...
-
18 april 2024
Ward Romeijnders appointed as Professor of Optimization under Uncertainty
The Faculty of Economics and Business is pleased to announce that Ward Romeijnders has been appointed as Professor of Optimization under Uncertainty. The chair is situated within the Department of Operations.