Marketing Literatuurprijs voor professor Leeflang
Hoogleraar Marketing Peter Leeflang heeft samen met Prof. Ruud Frambach (VU) de Platform Innovatie Marketing (PIM) Literatuurprijs 2009 gewonnen voor hun boek 'Marketing aan de Top'.
Volgens de jury hebben de auteurs 'een belangrijke bijdrage geleverd aan de analyse hoe de marketingprofessie zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld. Ze leggen goed bloot waar de uitdagingen liggen van marketeers anno 2009. Maar het boek blinkt met name uit in toegevoegde waarde voor het marketing vakgebied en praktische toepasbaarheid. 'Marketing aan de Top' kan marketeers goed helpen wat meer invloed uit te oefenen op het beleid en strategie van de organisatie.'
PIM-voorzitter Hans Molenaar zegt op de site van Marketing Tribune: "Frambach en Leeflang winnen omdat het een degelijk en actueel boek is. Ze onderzoeken, analyseren en verklaren de rol van marketing binnen organisaties. Dat is zowel nieuw als belangrijk voor ons vak. Hoe kan het dat marketing is afgegleden van een belangrijke strategische bedrijfsfunctie in de jaren zestig tot tachtig naar een met name tactisch en uitvoerende competentie? De auteurs analyseren niet alleen maar geven ook concrete aanbevelingen wat marketeers en ondernemingen hier in de praktijk aan kunnen doen. Kortom: verplicht leesvoer voor iedere marketeer die zijn of haar vak serieus neemt."
Laatst gewijzigd: | 25 oktober 2019 10:59 |
Meer nieuws
-
23 juni 2025
‘Onderwijs staat centraal in mijn loopbaan’ - hoe het Erkennen & Waarderen-programma ruimte geeft aan onderwijstalent
Voor Evelien Croonen, Universitair Docent aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde, betekent het landelijke programma Erkennen & Waarderen een belangrijke verschuiving. Niet alleen onderzoek telt mee voor een loopbaanstap, ook onderwijskwaliteit...
-
20 mei 2025
Van oesterzwam tot overall
Een shirt van schimmels - of preciezer gezegd van mycelium textiel. Het zou een goede stap kunnen zijn richting een duurzamere mode-industrie. Tenminste: als het materiaal zó ontwikkeld kan worden dat het goed bruikbaar is voor kleding én...
-
08 mei 2025
6 miljoen euro voor grootschalig noordelijk project voor duurzame gezondheidszorg: Care2Change
Care2Change. Een groot consortium met zo'n beetje alle noordelijke ziekenhuizen, lokale overheden, kennisinstellingen zoals de Rijksuniversiteit Groningen en de Hanzehogeschool en een aantal zorgbedrijven gaat samenwerken in een project over duurzame...