Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Marketing Literatuurprijs voor professor Leeflang

26 november 2009
Marketing aan de Top
Marketing aan de Top

Hoogleraar Marketing Peter Leeflang heeft samen met Prof. Ruud Frambach (VU) de Platform Innovatie Marketing (PIM) Literatuurprijs 2009 gewonnen voor hun boek 'Marketing aan de Top'.

Volgens de jury hebben de auteurs 'een belangrijke bijdrage geleverd aan de analyse hoe de marketingprofessie zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld. Ze leggen goed bloot waar de uitdagingen liggen van marketeers anno 2009. Maar het boek blinkt met name uit in toegevoegde waarde voor het marketing vakgebied en praktische toepasbaarheid. 'Marketing aan de Top' kan marketeers goed helpen wat meer invloed uit te oefenen op het beleid en strategie van de organisatie.'

PIM-voorzitter Hans Molenaar zegt op de site van Marketing Tribune: "Frambach en Leeflang winnen omdat het een degelijk en actueel boek is. Ze onderzoeken, analyseren en verklaren de rol van marketing binnen organisaties. Dat is zowel nieuw als belangrijk voor ons vak. Hoe kan het dat marketing is afgegleden van een belangrijke strategische bedrijfsfunctie in de jaren zestig tot tachtig naar een met name tactisch en uitvoerende competentie? De auteurs analyseren niet alleen maar geven ook concrete aanbevelingen wat marketeers en ondernemingen hier in de praktijk aan kunnen doen. Kortom: verplicht leesvoer voor iedere marketeer die zijn of haar vak serieus neemt."

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:53
printView this page in: English

Meer nieuws