Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

De eerste 9 'Freshmen of the Year' hebben hun FEB propedeusebul

15 november 2009
Buluitreiking 13 november

Negen Bachelor programma's, negen beste eerstejaarsstudenten. De Faculteit Economie en Bedrijfskunde (FEB) wil dat haar studenten ernaar streven om uit te blinken en ontwikkelde de Freshman Ranking om eerstejaarsstudenten te stimuleren daar alles aan te doen. Op de propedeusebuluitreikingen op 13 november, kregen de Freshmen of the Year (2008-2009) hun bul, de eer van Freshman of the Year en een herinneringspresentje van de FEB.

Het corporate statement  van de FEB, 'Adding Personal Value', is sterk van toepassing op de nieuwe Freshman Ranking. De negen beste eerstejaars van het afgelopen academisch jaar hebben deze 'toegevoegde waarde' duidelijk laten zien EN verdiend.
De winnaars zijn:

• Arjan Kleyn Winkel (Accountancy & Controlling, average grade 8,00);
  • Christoph Knitsch (International Business and Management, average grade 8,45);
  • Marije Verwer (Business Administration (Bedrijfskunde), average grade 8,25);
  • Jitze Hooijsma (Econometrics and Operations Research, average grade 8,66);
  • Mengting Ni (Economics average grade 8,82);
  • Siard Jongsma (Business Economics (Bedrijfseconomie), average grade 7,83);
  • Arjen van Herwaarden (Economics of Taxation (Fiscale Economie), average grade 8,33);
  • Tomma Borchers (International Economics and Business, average grade 9,22);\
  • Catharine Nieuwenhuizen (Technology Management, average grade 7,50);

Hoe werkt de Freshman Ranking precies en hoe is het ontstaan?
De Freshman Ranking moedigt studenten aan om hun best te doen, en het hoogst haalbare in hun studie te bereiken. Alle nieuwe eerstejaars van de FEB zijn opgenomen in de ranking (op studentnummer). Gedurende het jaar worden de resultaten van een student vergeleken met medestudenten van dezelfde opleiding en na elk semester gepubliceerd. De positie op de ranglijst wordt bepaald door een aantal factoren, zoals de hoeveelheid studiepunten die buiten het reguliere programma zijn behaald, het aantal quality points en hun hoogste en laagste cijfer.

FEB medewerkers en studenten: Toegang tot de Freshman Ranking via de community "Onderwijskwaliteit" in Nestor.

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:53