Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Onderzoekscentre CIBIF geeft training aan microkrediet inspecteurs National Bank of Rwanda

29 september 2009
Het Centre for International Banking, Insurance and Finance (CIBIF) van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde heeft van de Nuffic een toelage gekregen om trainingen te geven bij de Nationale Bank van Rwanda (NBR). Het gaat om het trainen van inspecteurs die belast zijn met het toezicht  op microfinancieringsinstellingen in hun land.

Gedurende twee maanden gaan facultaire onderzoekers van de vakgroepen Accountancy, Accounting, Economie&Econometrie en Financiering cursussen organiseren in de Rwandese hoofdstad Kigali, over onderwerpen zoals: microfinance regulation, microfinance accounting, microfinance risk management, en microfinance audit.

De trainingen geven de NBR inspecteurs de benodigde vaardigheden en middelen om een oordeel te kunnen geven over de sterke en zwakke punten van interne controle systemen van Rwandese microkredietinstellingen. Op die manier kunnen zij de rol van de Centrale Bank als toezichthouder en wetgever waarborgen. Indirect zorgen de trainingen van het CIBIF voor een efficiënte en goed functionerende microkredietsector, die geld leent aan kleine ondernemers die anders uitgesloten zouden worden.

Meer informatie: Prof Robert Lensink.
Laatst gewijzigd:25 oktober 2019 10:52