Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Tweede symposium 'Bridging Science and Practice' op 18 september 2009

20 augustus 2009

Op 18 september organiseert het expertisecentrum HRM & OB van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde voor de tweede maal het symposium ‘Bridging Science & Practice’. Het thema van de dag wordt The People make (and break) the place: macht, leiderschap en ethische besluitvorming. De opening wordt verzorgd door key-note speaker Jeroen Smit.

Tijdens dit symposium zal het expertisecentrum laten zien hoe actuele vragen van organisaties met behulp van wetenschappelijk onderzoek kunnen worden beantwoord. Centraal staan vragen als:

• Wat motiveert werknemers om hun macht en kennis optimaal in te zetten voor de organisatie en hoe kan misbruik hiervan worden voorkomen?
  • Wat is de precieze invloed van leiderschap en macht op (on)ethisch handelen binnen organisaties?
  • Hoe kan ethische besluitvorming worden geïntegreerd in de dagelijkse praktijk?
  • Hoe groot is de kloof tussen ethisch handelen en de prestatiedruk die veel werknemers tegenwoordig voelen en hoe is deze te overbruggen?

Sprekers

De opening van het symposium wordt verzorgd door key-note speaker Jeroen Smit. Smit is auteur van de bestseller ‘De Prooi. Blinde trots breekt ABN AMRO’. Hij is onlangs uitgeroepen tot Alumnus van het Jaar door de Rijksuniversiteit Groningen. Andere sprekers tijdens het symposium zijn Janka Stoker (Hoogleraar Leiderschap en Organisatieverandering, en Senior Managing Consultant bij Berenschot) en Pauline van der Meer-Mohr (voormalig Senior Executive Vice President en hoofd Human Resources ABN AMRO).

Meer informatie

Mensen die vanuit hun functie zijn betrokken bij het beantoorden van bovenstaande vragen of willen weten wat het Expertise Center voor hun organisatie kan betekenen zijn van harte uitgenodigd om deel te nemen aan het symposium.

De kosten voor deelname aan het symposium bedragen €350,- (excl. BTW). Schrijft u zich in vóór 1 augustus as. dan ontvangt u €50,- vroegboekkorting. Het symposium wordt gehouden in de Remonstrantse Kerk in Groningen.

Laatst gewijzigd:11 maart 2022 16:24