Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Prof. dr. Peter Leeflang wint prestigieuze Jan-Benedict E.M. Steenkamp Award 2009

03 juni 2009

 Leeflang heeft de prijs gewonnen voor het artikel Competitive reaction versus consumer response: Do managers overreact? dat hij samen met Dick Wittink heeft geschreven. De prijs is een initiatief van The International Journal of Research in Marketing (IJRM) en de European Marketing Academy. Gepubliceerde artikelen in IJRM die een belangrijke impact hebben gehad in de marketing komen in aanmerking voor de Jan-Benedict E.M. Steenkamp Award. De jury roemde het artikel als “groundbreaking study fully deserving of this award.” 

Het artikel Competitive reaction versus consumer response: Do managers overreact? werd gepubliceerd in volume 13, issue 2, pp.103-119 van The International Journal of Research in Marketing (IJRM) van april 1996. Artikelen die in aanmerking komen voor de prijs dienen 10 tot 15 jaar voordat de prijs wordt uitgereikt te zijn gepubliceerd in IJRM. De criteria voor de prijs bestaan uit het aantal keren dat uit het artikel wordt geciteerd, het aantal stemmen dat het artikel heeft gekregen van de redactie van IJRM (als gevolg van twee stemrondes) en de kwaliteit van het artikel, beoordeeld door een grondige lezing.  

Dick Wittink, met wie Leeflang het artikel heeft geschreven, is helaas vier jaar geleden op 4 juni 2005 onverwachts gestorven. Peter Leeflang beschouwt deze prijs dan ook als een belangrijke waardering van de bijdrage van Wittink aan de marketingwetenschap.  

Peter Leeflang was ook één van de vier finalisten voor de IJRM Best Paper Award 2008. Zijn artikel met Marcel Kornelis (PhD Groningen, 2002) en Martin Dekimpe Universiteit van Tilburg/Katholieke Universiteit Leuven), getiteld “Does Competitive Entry Structurally Change Key Marketing Metrics” wist de derde plaats te bemachtigen.  

Uitreiking prijs aan prof. dr. Leeflang
Uitreiking prijs aan prof. dr. Leeflang
Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:53
printOok beschikbaar in het: English

Meer nieuws

  • 14 juni 2018

    Bringing Physical Internet to life

    Van maandag 18 tot vrijdag 22 juni vindt het vijfde internationale Physical Internet congres (#IPIC2018) plaats in Groningen. De Rijksuniversiteit Groningen organiseert dit congres samen met de logistieke sector. Meer dan 250 wetenschappers en vertegenwoordigers...

  • 11 juni 2018

    Een nieuw tijdperk voor organisationele relaties | Oratie David Langley | Dinsdag 19 juni

    Nieuwe, veelbelovende internet-afhankelijke technologieën zoals digital fabrication, internet of things, blockchain en distributed artificial Intelligence worden steeds populairder. Prof. David Langley geeft in zijn oratie een toelichting op zijn ideeën...

  • 08 juni 2018

    Lara Lobschat wint MOA Insights Scientist Award

    Lara Lobschat heeft de MOA Insights Scientist Award gewonnen. De universitair docent Marketing kreeg de prijs voor haar proefschrift over online communicatie. Vanwege de praktische relevantie kreeg ze voor haar onderzoek eerder een ‘early career grant’...