Prof. dr. Peter Leeflang wint prestigieuze Jan-Benedict E.M. Steenkamp Award 2009
Leeflang heeft de prijs gewonnen voor het artikel Competitive reaction versus consumer response: Do managers overreact? dat hij samen met Dick Wittink heeft geschreven. De prijs is een initiatief van The International Journal of Research in Marketing (IJRM) en de European Marketing Academy. Gepubliceerde artikelen in IJRM die een belangrijke impact hebben gehad in de marketing komen in aanmerking voor de Jan-Benedict E.M. Steenkamp Award. De jury roemde het artikel als “groundbreaking study fully deserving of this award.”
Het artikel Competitive reaction versus consumer response: Do managers overreact? werd gepubliceerd in volume 13, issue 2, pp.103-119 van The International Journal of Research in Marketing (IJRM) van april 1996. Artikelen die in aanmerking komen voor de prijs dienen 10 tot 15 jaar voordat de prijs wordt uitgereikt te zijn gepubliceerd in IJRM. De criteria voor de prijs bestaan uit het aantal keren dat uit het artikel wordt geciteerd, het aantal stemmen dat het artikel heeft gekregen van de redactie van IJRM (als gevolg van twee stemrondes) en de kwaliteit van het artikel, beoordeeld door een grondige lezing.
Dick Wittink, met wie Leeflang het artikel heeft geschreven, is helaas vier jaar geleden op 4 juni 2005 onverwachts gestorven. Peter Leeflang beschouwt deze prijs dan ook als een belangrijke waardering van de bijdrage van Wittink aan de marketingwetenschap.
Peter Leeflang was ook één van de vier finalisten voor de IJRM Best Paper Award 2008. Zijn artikel met Marcel Kornelis (PhD Groningen, 2002) en Martin Dekimpe Universiteit van Tilburg/Katholieke Universiteit Leuven), getiteld “Does Competitive Entry Structurally Change Key Marketing Metrics” wist de derde plaats te bemachtigen.
Laatst gewijzigd: | 31 januari 2018 11:53 |
Meer nieuws
-
25 april 2024
Lineke Sneller appointed as Professor of Practice of Digitalization & AI in Accounting and Auditing
The Faculty of Economics and Business (FEB) is pleased to announce that as of 1 May, professor Lineke Sneller will be appointed as Professor Practice of Digitalization & AI in Accounting and Auditing. The chair is situated within the department of...
-
25 april 2024
Jenny van Doorn and co-authors receive 2024 Weitz-Winer-O’Dell Award
Jenny van Doorn and co-authors Martin Mende, Maura L. Scott (both Florida State University), Dhruv Grewal (Babson College) and Ilana Shanks (Stony Brook University) have won the 2024 Weitz-Winer-O’Dell Award. They received the award for their paper...
-
19 april 2024
Nieuwe scriptieprijs voor masterstudenten Economie en Bedrijfskunde
Hoe kunnen we economie en bedrijfskunde studenten prikkelen om in hun masterscriptie aandacht te besteden aan belangrijke maatschappelijke uitdagingen? De 14 Nederlandse faculteiten economie en bedrijfskunde, verenigd in het Decanenberaad Economie...