Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

23 maart: fabrieksdirecteur geeft open gastcollege

20 maart 2009

Moeten we onze productie in Oost-Europa uitbesteden of kunnen we ons eigen systeem beter inrichten? De Operations Director van Stork Fokker te Papendrecht, Maarten Witte kampt met deze vragen en geeft een open college over de oplossingen. Voor het vak Production Organisation & Control, ontvangt docent Warse Klingenberg verschillende leidinggevenden uit de praktijk. Het college van de Operations Director van Stork Fokker vindt plaats op maandag 23 maart in zaal 151 van de Bernoulliborg vanaf 15.00 uur en is open voor alle belangstellenden.

Het vak Production Organisation & Control wordt gegeven aan studenten technische bedrijfskunde en technologiemanagement. Docent Klingenberg heeft daarin plaatsgemaakt voor een aantal gastcolleges door leidinggevenden van productiebedrijven. Het doel van de gastcolleges is om de theorie van de hoorcolleges, het boek en de hand-outs te vertalen naar de complexiteit van de praktijk.

De spits in de gastcollegereeks werd op 2 maart afgebeten door ir. Frans Maarse, vice-president manufacturing operations van Mitsubishi Caterpillar Forklift Europe (MCFE). In zijn lezing ging hij in op de organisatie van de fabriek in Almere, het optimaliseren van het productiesysteem en het maken van inrichtingsbeslissingen in de praktijk. Ook gaf hij toelichting op de gevolgen van de huidige crisis en de maatregelen die MCFE recentelijk genomen heeft.

Andere gastcolleges worden gegeven door ir. Paul Casteleijn van Stork Asset Management Solutions, die een opdracht zal bespreken op het gebied van Onderhoudsmanagement, die de studenten eerst zelf hebben gemaakt. Dit geldt ook voor ir. Bas van der Hoek, Senior Manager Industrial Engineering van Philips Drachten (onderwerpen lijnbalanceren en product architectuur) en ir. Maarten Witte van Stork Fokker Papendrecht die het open college van 23 maart voor zijn rekening neemt.

Datum en tijd: maandag 23 maart, 15.00 uur
Spreker: ir. Maarten Witte, Operations Director van Stork Fokker Papendrecht
Onderwerp: Het anders inrichten van een productiesysteem in plaats van uitbesteden naar Oost-Europa
Locatie: Bernoulliborg (Gebouw V), zaal 151