Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Vier FEB economen in Top 40 Beste Nederlandse Economen 2008

19 januari 2009

Vier economen van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde staan in de jaarlijkse Economentop 40 van het tijdschrift ESB (Economisch Statistische Berichten): prof.dr. Peter Verhoef, prof.dr. Onne Janssen, prof.dr. Gerben van der Vegt en dr. Helena Nusse.

De jaarlijkse ESB economentop 40 geeft een relatieve rangschikking van de publicatieprestaties van geselecteerde economen aan een Nederlandse universiteit. De publicaties, die in een bepaalde periode van vijf jaar zijn verschenen, bestrijken de economische wetenschap in de volle breedte: van economische psychologie tot macroeconomie. De economentop is tot stand gekomen op basis van de voordrachten van de deelnemende faculteiten, de aard van de publicatie en de impactfactoren van de tijdschriften.

Voor het berekenen van de scores en het samenstellen van de Economentop 40 wordt gebruik gemaakt van de bestanden van de Science Citation Index (SCI ) en de Social Science Citation Index (SSCI ) uit het databestand Web of Science van Thomson ISI voor de periode 2002–2006. Geteld worden articles, comments, letters, notes en reviews, maar geen book reviews, editorials, abstracts, corrections, software reviews, biographical items en congresverslagen. De score van een artikel wordt gewogen voor het aantal auteurs en de impactfactor van het tijdschrift.

ESB (http://esbonline.sdu.nl/esb/)

Verhoef