Verhoef en Wedel bij meest productieve marketingwetenschappers wereldwijd
Het januari 2009-nummer van het internationale 'Journal of Marketing' meldt een top 50 van de meeste productieve wetenschappers op het gebied van marketing. Twee onderzoekers van de FEB staan daarin genoteerd: prof. Peter Verhoef en prof. Michel Wedel. Wedel staat op plaats 11 en Verhoef op plaats 18.
Bij de ranking (op basis van gegevens van 2672 marketing wetenschappers) tellen met name publicaties in de vier gerenommeerde tijdschriften mee: het Journal of Marketing, Journal of Marketing Research, Journal of Consumer Research en Marketing Science.
Verhoef is Professor of Marketing aan de FEB en richt zich onder andere op customer management, customer loyalty en consumer well-being. Verder is hij oprichter en directeur van het Customer Insights Center.
Wedel is bijzonder hoogleraar in Market Research aan de FEB en bovendien hoogleraar op de Pepsico Chair in Consumer Research aan de Smith School of Business van de University of Maryland. Wedels onderzoek richt zich op methoden en technieken in marktonderzoek en het toepassen van statistische en econometrische methoden op marketingvraagstukken.
Laatst gewijzigd: | 25 oktober 2019 10:46 |
Meer nieuws
-
01 april 2025
Executive MBA van UGBS best beoordeelde MBA | Nationale Keuzegids 2025
Volgens de onafhankelijke Keuzegids Masters 2025 is de Executive MBA van de University of Groningen Business School de best beoordeelde MBA van Nederland (deeltijd én voltijd).
-
01 april 2025
Executive Master of M&A and Valuation geaccrediteerd als joint degree met Vrije Universiteit Amsterdam
Vanaf 1 september ontvangen deelnemers aan het programma na succesvolle afronding een masterdiploma van zowel de Rijksuniversiteit Groningen als de Vrije Universiteit Amsterdam.
-
05 maart 2025
Vrouwen in de wetenschap
De RUG viert Internationale Vrouwendag met een bijzondere fotoserie: Vrouwen in de wetenschap.