Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Verhoef en Wedel bij meest productieve marketingwetenschappers wereldwijd

06 januari 2009

Het januari 2009-nummer van het internationale 'Journal of Marketing' meldt een top 50 van de meeste productieve wetenschappers op het gebied van marketing. Twee onderzoekers van de FEB staan daarin genoteerd: prof. Peter Verhoef en prof. Michel Wedel. Wedel staat op plaats 11 en Verhoef op plaats 18.

Bij de ranking (op basis van gegevens van 2672 marketing wetenschappers) tellen met name publicaties in de vier gerenommeerde tijdschriften mee: het Journal of Marketing, Journal of Marketing Research, Journal of Consumer Research en Marketing Science.

Verhoef is Professor of Marketing aan de FEB en richt zich onder andere op customer management, customer loyalty en consumer well-being. Verder is hij oprichter en directeur van het Customer Insights Center.

Wedel is bijzonder hoogleraar in Market Research aan de FEB en bovendien hoogleraar op de Pepsico Chair in Consumer Research aan de Smith School of Business van de University of Maryland. Wedels onderzoek richt zich op methoden en technieken in marktonderzoek en het toepassen van statistische en econometrische methoden op marketingvraagstukken.

Laatst gewijzigd:25 oktober 2019 10:46