Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Koen Pauwels hoogleraar honorair Research on Marketing Dynamics

07 oktober 2008
Prof.dr. Pauwels
Prof.dr. Pauwels

Koen Pauwels is benoemd tot hoogleraar honorair aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen. Hij bekleedt de leerstoel Research on Marketing Dynamics, bij de vakgroep Marketing. Pauwels is een expert op het gebied van time-series in marketing.

Prof.dr. Koen Pauwels, geboren en opgegroeid in België, promoveerde in 2001 tot doctor in Management aan de University of California. Hij publiceerde in belangrijke marketingtijdschriften, zoals ‘Journal of Marketing Research’, ‘Marketing Science’ en ‘Journal of Marketing’ – tijdschriften waarvoor hij ook in het redactiecomité zit. In 2007 won hij de O’Dell Award voor de invloedrijkste bijdrage in het Journal of Marketing Research. Hij is een van de oprichters van de jaarlijkse conferentie over Marketing Dynamics. Pauwels werkt als Professor of Marketing aan het Dartmouth College (New Hampshire, VS), waar hij ook tijdens zijn aanstelling aan de RUG werkzaam blijft.

Expertise: return on marketing investment, marketing dashboards, retailing, promotional profitability, product innovation, performance turnaround, marketing for profitable growth.

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:52
printOok beschikbaar in het: English

Meer nieuws

  • 14 juni 2018

    Bringing Physical Internet to life

    Van maandag 18 tot vrijdag 22 juni vindt het vijfde internationale Physical Internet congres (#IPIC2018) plaats in Groningen. De Rijksuniversiteit Groningen organiseert dit congres samen met de logistieke sector. Meer dan 250 wetenschappers en vertegenwoordigers...

  • 11 juni 2018

    Een nieuw tijdperk voor organisationele relaties | Oratie David Langley | Dinsdag 19 juni

    Nieuwe, veelbelovende internet-afhankelijke technologieën zoals digital fabrication, internet of things, blockchain en distributed artificial Intelligence worden steeds populairder. Prof. David Langley geeft in zijn oratie een toelichting op zijn ideeën...

  • 08 juni 2018

    Lara Lobschat wint MOA Insights Scientist Award

    Lara Lobschat heeft de MOA Insights Scientist Award gewonnen. De universitair docent Marketing kreeg de prijs voor haar proefschrift over online communicatie. Vanwege de praktische relevantie kreeg ze voor haar onderzoek eerder een ‘early career grant’...